کد خبر: 953272
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۸
دنیا حیدری
درست در روز‌هایی که همه نگاه‌ها به کمیته انضباطی برای اتخاذ تصمیمی بازدارنده است تا بعد از این کمتر شاهد اتفاقاتی نظیر فاجعه جمعه شب ورزشگاه آزادی باشیم، حسن‌زاده با صحبت‌های جالب توجه خود نشان داد که کمیته انضباطی همچنان قصد دارد با دست پیش گرفتن، نقش خود را در اتفاقات اخیر ورزشگاه‌ها کمرنگ کند و همه کاسه و کوزه‌ها را کما فی سابق بر سر رسانه‌ها و البته فضای مجازی بشکند!
رئیس کمیته انضباطی صراحتاً تقصیر را بر گردن رسانه‌های خبری و فضای مجازی می‌اندازد و می‌گوید: «خدا می‌داند نصف گرفتاری‌های ما از فضای مجازی، سایت‌ها و رسانه‌هاست.» شاید، چون رسانه‌ها رسالت خود را به درستی انجام می‌دهند و خبر‌ها و اتفاقات را بی‌کم و کاست و بدون سانسور پوشش می‌دهند و هرازچندگاهی یادآوری می‌کنند که اگر رسیدگی به تخلفات در ورزشگاه‌ها به موقع و به درستی انجام شود، کمتر شاهد اتفاقاتی این‌گونه فاجعه‌آمیز خواهیم بود. همین به رخ کشیدن واقعیت‌هاست که باعث می‌شود آقایان در روز‌هایی که باید همه دغدغه‌شان رسیدگی به اتفاقات بازی پرسپولیس- سپاهان باشد، ترجیح می‌دهند با مقصر نشان دادن رسانه‌ها و سایت‌های خبری و البته فضای مجازی، سهم خود را در اتفاقات اخیر کمرنگ کنند!
حق با حسن‌زاده است؛ تمام گرفتاری کمیته انضباطی از رسانه‌ها و سایت‌های خبری است، چراکه کار‌ها و تصمیمات این کمیته را طبق رسالتی که بر گردن دارند، زیر ذره‌بین می‌برند و فراموش نکرده‌اند که اتفاقات بازی پدیده – تراکتور که طی یکی، دو روز گذشته رأی آن صادر شده، مربوط به هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ و قبل از عید است. این زیر ذره‌بین بودن که همه چیز را عیان می‌کند به مذاق آقایان خوش نمی‌آید و برای خلاصی از آن ترجیح می‌دهند به سبک همیشه با انداختن تقصیر به گردن رسانه‌ها، پای خود را از ماجرا بیرون بکشند و شانه از زیر بار مسئولیت خالی کنند!
کمیته انضباطی اگر به پرونده‌های تخلفات لیگ رسیدگی می‌کند، به وظیفه خود عمل کرده و کاری بیش از آن انجام نداده، درست همانند رسانه‌ها که با انتشار اخبار و پیگیری آن به وظیفه خود عمل می‌کنند، اما چه می‌شود که در این بین انجام وظیفه یکی (البته با تاخیر) با منت و مقصر قلمداد کردن این و آن در بوق و کرنا می‌شود و انجام وظیفه دیگری (رسانه) مخل آسایش و دردسر‌آفرین؟!
به نظر می‌رسد آقایان مسئول که در اتفاقات اخیر به اشکال مختلف (مستقیم و غیرمستقیم) نقش و سهمی بسزا داشته‌اند، حالا که کار بیخ پیدا کرده به جای درست کردن اوضاع به دنبال انداختن تقصیر به گردن دیگران هستند. برای نمونه چه دلیلی دارد که رأی پرونده‌ای که تخلفات آن به بازی‌های قبل از عید برمی‌گردد در روز‌هایی که همه نگاه‌ها به تصمیم‌گیری در خصوص بازی پرسپولیس – سپاهان است، اعلام شود یا چه معنایی دارد که حکم‌های صادره در خصوص یک پرونده در چند نوبت متوالی اعلام شود و به یک‌باره جمع و جور نشود؟ آیا کمیته انضباطی سعی دارد نشان دهد که در این خصوص پرکار است و زمان را از دست نمی‌دهد که اگر این‌گونه است، چرا باید حکم پرونده‌ای که برای هفته‌ها قبل است با این همه تأخیر اعلام شود.
انتظارات از کمیته انضباطی به عنوان ارگانی برای برقراری نظم و انضباط لیگ بیش از این حرف‌هایی است که حسن‌زاده به زبان می‌آورد. توضیحات حسن‌زاده، اما بیشتر به توجیه می‌ماند برای کمرنگ کردن نقش کمیته انضباطی در اتفاقات اخیر.
اتفاقاتی که اگر پیشتر با برخورد‌های جدی و صدالبته به موقع مواجه می‌شد، بدون تردید شاهد تکرار آن در این حد نبودیم، اما آیا کمیته انضباطی حاضر به پذیرش این موضوع هست؟ بدون شک جواب منفی است که اگر غیر از این بود، رئیس آن صراحتاً رسانه‌ها را به دلیل پوشش اخبار مقصر جلوه نمی‌داد و تأکید نمی‌کرد که نصف گرفتاری‌های این کمیته از رسانه‌ها و سایت‌هاست، آن هم فقط به این دلیل که رسانه‌ها براساس رسالت و وظیفه‌ای که دارند، اخبار را پوشش می‌دهند و به سمع و نظر مردم می‌رسانند!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار