کد خبر: 953048
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹
شاخص بورس که طی چندسال گذشته روند‌های نزولی داشت چند ماهی است که بر مدار صعود قرار گرفته است و امروز ارزش بورس تهران از ۸۰۱ هزارمیلیاردتومان فراتر رفت و شاخص با قدرت وارد کانال ۲۰۹ هزار واحد شد.
جواد عسگر
 سرویس اقتصادی جوان آنلاین: رشدشارپی بیش از ۳۹۵۶ واحدی بورس نشان داد که جذابیت نماد‌ها برای سرمایه‌گذاران همچنان بدون تهدید‌های سیاسی وجود دارد و هنوز رکورد‌های جدیدتری برای شاخص در راه است. نماد‌های فولادی و معدنی و شیمیایی بیشترین نقش را در صعود شاخص بورس داشتند به طوری که نماد فولاد مبارکه اصفهان به تنهایی بیش از ۳۹۳ واحد مثبت بر شاخص تاثیر داشت.
اگرچه امروز نماد‌های بانکی وارد اصلاح قیمتی شدند و اندکی از رشد‌های قیمتی چند روز گذشته خود بازگشتند، اما نماد‌های خودرویی با اقبال خریداران مواجه شدند و بر حرکت صعودی شاخص بورس تاثیر گذاشتند.
به گزارش خبرنگار جوان آنلاین، بر اساس ارقام درج شده در پایگاه اطلاع‌رسانی مدیریت فناوری بورس تهران، شاخص کل بورس اوراق و بهادار تهران امروز با ۳۹۵۶.۵۰ واحد افزایش به ۲۰۹ هزار و ۲۴۳ واحد و ارزش روز بازار به ۸۰۱ هزار میلیارد تومان رسید.
شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) با ۱۱۴۰.۲۵ واحد رشد به ۶۰ هزار و ۵۷۷ رسید. شاخص کل (هم‌وزن) با ۷۱۸.۲۱ واحد رشد به ۴۲ هزار و ۵۷۷ واحد رسید. شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۵۰۰.۴۳ واحد رشد به ۲۹ هزار و ۶۶۶ واحد رسید.
شاخص آزاد شناور با ۴۳۸۲.۴۷ واحد افزایش به ۲۳۶ هزار و ۲۷۱ واحد رسید. شاخص بازار اول بورس با ۳۴۰۱.۱۹ واحد افزایش به ۱۵۷ هزار و ۶۵۰ واحد و شاخص بازار دوم با ۵۵۹۰.۲۹ واحد رشد به رقم ۴۰۰ هزار و ۱۶۱ واحد رسید.
نماد فولاد، شپنا، شبندر، کگل، شتران، رمپنا، فملی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس ایران داشت و نماد وپارس بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس گذاشت.
در بازار فرابورس ایران شاخص کل فرابورس ۴۸.۷۷ واحد رشد به رقم ۲۵۶۸.۳۹ واحد رسید.
معامله‌گران فرابورس تعداد یک میلیارد و ۴۴۹ میلیون برگ سهم در قالب ۱۷۹ و ۳۸۳ هزار برگ به ارزش ۶۹۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار