کد خبر: 952321
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
دبیر حزب اسلامی ایران زمین کردستان گفت: البته جدای از وعده وعیدهای شخص رییس جمهور، متاسفانه نه دولت و نه تیم دولت در کردستان موفق عمل نکرده و با گذشت 6 سال از عمر دولت‌های تدبیر و امید، بهبودی در وضعیت کردستان اتفاق نیفتاده است.

سیدخالد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان کردستان، اظهار داشت: آقای روحانی در ایام تبلیغات انتخاباتی سال 92، بیانیه‌ای 10 ماده‌ای با عنوان بیانیه شماره سه اقوام و مذاهب منتشر کرد که براساس آن، اقوام و مذاهب از امتیازاتی برخوردار می‌شدند اما در طول این سال‌ها، عملیاتی‌شدن بندهای بیانیه برای مردم کردستان عیان نشده است.

وی افزود: آقای روحانی در سفرهای گذشته وعده رفع چالش‌های اشتغال جوانان را داد و گفت، «نخستین گام دولت تدبیر و امید، کاهش نرخ بیکاری است» اما کسی نیست که امروز بیکاری را اصلی‌ترین مسأله کشور نداند.

وی گفت: براساس آمار و ارقام رسمی مشاهده می‌کنیم که استان کردستان در حوزه بیکاری زنان رتبه اول کشور و در حوزه بیکاری مردان رتبه سوم کشور است پس حالا باید از آقای رئیس‌جمهور بپرسیم که برای بیکاری جوانان چه تدبیری اندیشیده شده است!؟

دبیر حزب اسلامی ایران‌زمین کردستان ضمن انتقاد به رتبه اول استان کردستان در حوزه تورم نقطه به نقطه، گفت: این با کدام منطق می‌خواند که استان زرخیزی مثل کردستان با وجود تمام منابع خدادادی و طبیعی، آب و هوای مساعد و مطلوب، ظرفیت و پتانسیل کشاورزی و باغداری بی‌نظیر و معادن فراوان باید در تورم و بیکاری رتبه اول کشور باشد.

وی ادامه داد: البته جدای از وعده وعیدهای شخص رییس جمهور نباید ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت را نادیده گرفت، متاسفانه نه دولت و نه تیم دولت در کردستان موفق عمل نکرده و با گذشت 6 سال از عمر دولت‌های روحانی، بهبودی در وضعیت استان کردستان اتفاق نیفتاده است.

حسینی تصریح کرد: آقای رئیس جمهور در دوره‌های گذشته سفر به کردستان وعده‌های زیادی به مردم داده است و فکر نکنم وعده دیگری باقی مانده باشد اما سوال این است که چرا به آنها جامه عمل پوشانده نمی‌شود.

وی گفت: ای کاش رئیس‌جمهور هزینه سفر به کردستان را صرف کمک به سیل‌زدگان کشور می‌کرد و به جای سفر به این استان، در مناطق سیل‌زده حضور پیدا می‌کرد و در جریان مشکلات آنها قرار می‌گرفت البته نه در داخل هلی‌کوپتر و از آسمان.

انتهای پیام/2330/83

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر