کد خبر: 952263
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
عبدالله گنجی:
مدیر مسئول روزنامه جوان در پاسخ به این سوال که آیا ایجاد تغییرات در فرماندهی سپاه بنا به آنچه در برخی تحلیل‌ها هم دیده می‌شود، به تصمیم اخیر ترامپ و آمریکایی‌ها برای قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی ارتباطی دارد یا نه، گفت: این تصمیم هیچ ارتباطی به تصمیم اخیر آمریکایی‌ها علیه سپاه ندارد.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: مدیر مسئول روزنامه جوان، با اشاره به تصمیم اخیری که رهبر انقلاب در ارتباط با ایجاد تغییر در رأس فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتند، گفت: به نظر بنده انتصاب سردار سلامی به فرماندهی جدید سپاه پاسداران، موجب تغییر راهبردی در سپاه نخواهد شد.

دکتر عبدالله گنجی، در پاسخ به این که آیا با اعلام پایان کار سردار جعفری در فرماندهی سپاه و انتصاب سردار سلامی به جای وی، شاهد تغییر راهبردی در این نیرو خواهیم بود یا خیر، اظهار کرد: به نظر نمی‌رسد، با این انتصاب، شاهد تغییرات در جهت گیری‌های اساسی و اصولی و دکترین دفاعی و منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران باشیم، بلکه همچنان روند سابق دنبال خواهد شد.

وی افزود: سردار جعفری حدود ۱۲ سال کار پرتلاشی را در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام دادند و همان طور که در حکم رهبر انقلاب هم مشهود است و خواسته خود فرمانده سابق سپاه نیز چنین بود، لازم دیده شده که نفس تازه‌ای در مجموعه سپاه دمیده شود.

مدیر مسئول روزنامه جوان در پاسخ به این که آیا ایجاد تغییرات در فرماندهی سپاه بنا به آنچه در برخی تحلیل‌ها هم دیده می‌شود، به تصمیم اخیر ترامپ و آمریکایی‌ها برای قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی ارتباطی دارد یا نه، تصریح کرد: این تصمیم برخلاف آنچه از روز گذشته در برخی تحلیل‌ها شاهد آن هستیم، هیچ ارتباطی به تصمیم اخیر آمریکایی‌ها علیه سپاه ندارد.

وی ادامه داد: آنچه مشخص است، این که در سیاست‌های سپاه، یک وحدت رویه وجود دارد و تصمیم اخیر آمریکا در آن تغییری ایجاد نکرده است. نگاه سردار سلامی نیز در مقایسه با نگاه فرمانده قبلی سپاه نیز متفاوت نیست.

گنجی در پاسخ به این که از روز گذشته برخی در شبکه‌های اجتماعی عنوان می‌کنند که به رغم باقی ماندن چندین ماه از حکم جدید رهبر انقلاب برای سردار جعفری که پس از پایان دوره ده ساله وی در سال ۹۶ صادر شده، این جابجایی صورت گرفته است، آیا چنین حکمی وجود داشته است یا خیر، گفت: هیچ مرجعی در بیت رهبری، دفتر نظامی فرماندهی کل قوا و ستاد کل نیرو‌های مسلح تاکنون نگفته‌اند، چنین حکمی صادر شده است.

وی تأکید کرد: حتی رسانه‌های مرجعی که اخبار مربوط به رهبر انقلاب را منتشر می‌کنند تا کنون اشاره‌ای به صدور چنین حکمی نداشته‌اند که حالا این حکم وسط کار نقض شده باشد.

مدیر مسئول روزنامه جوان در عین حال خاطرنشان کرد: حتی اگر چنین حکمی هم وجود داشته باشد که نداشته، همان طور که در حکم رهبر انقلاب هم آمده بود، این تغییر در رأس فرماندهی سپاه با اصرار سردار جعفری صورت گرفته است. هرچند تاکنون در هیچ رسانه‌ای دیده و یا در جایی شنیده نشده که پس از پایان مأموریت ده ساله سردار جعفری برای او حکم جدیدی صادر شده باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار