کد خبر: 951667
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۱
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل:
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در گمرک استان اردبیل امکان صادرات تخصصی برای بافندگان فرش فراهم می‌آید تا این صادرات به نام استان اردبیل به ثبت برسد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، رامین صادقی در جریان بازدید اعضای اتحادیه فرش اردبیل از کارگاه‌های فرشبافی اظهار کرد: با توجه به محدودیت صادرات فرش از گمرک استان اردبیل و صادرات این محصولات از استان‌های آذربایجان شرقی، قم و تهران با رایزنی‌های انجام شده با گمرک کشور قرار شد در سالجاری امکان صادرات فرش دستباف از گمرک استان اردبیل فراهم آید.

وی یکی از حوزه‌های اشتغالزا و در مسیر رونق تولید را حوزه فرشبافی با تنوع و تکثر بافندگان و تولیدکنندگان اعلام و خاطرنشان کرد: تسهیلات خوبی در این زمینه به بافندگان فرش پرداخت می‌شود که در این زمینه در سالجاری از چندین مجتمع بزرگ فرشبافی در استان و کارآفرینان در این حوزه حمایتی جدی می‌کنیم.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به دیرینگی تولید فرش در این استان و تنوع تولیدکنندگان در مناطق روستایی، عشایری و شهری اشاره کرد و افزود: سازمان صمت با همراهی مجموعه‌های حمایتی به ویژه اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش تلاش می‌کند تا با روش‌‌های حمایتی تولیدکنندگان و بافندگان را مورد حمایت جدی قرار دهد.

در این بازدید رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف استان اردبیل نیز با اشاره به فعالیت 50 هزار بافنده فرش در اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر تولید این بافندگان به 90 هزار مترمربع در سال می‌رسد.

مالک اژدر حسنی بیان کرد: امسال هدفگذاری ما حمایت از تولیدکنندگان در صنعت فرش است تا میزان تولید فرش دستباف استان به 120 هزار مترمربع برسد.

وی گفت: بسیاری از کشورهای اروپائی و آسیایی و حتی آمریکا مشتری و طالب فرش ایران به ویژه فرش دستباف استان اردبیل هستند که ما به راحتی می‌توانیم بازارهای جهانی را با تولید انبوه فرش دستباف در دست بگیریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر