کد خبر: 951613
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان:
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سال گذشته ۱۹۶ هزار راس دام سبک با مجوز دامپزشکی از استان خارج شده است.

سیداحمد ذکریای‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج، با عنوان اینکه کردستان یکی از تامین‌کنندگان عمده علوفه و بره‌های پایه پروار در کشور است، تصریح کرد: در سال گذشته 196 هزار راس دام سبک با مجوز اداره‌کل دامپزشکی از استان خارج شده و این ناشی از طرفیت بالای این استان در بخش دامداری است. 

به گفته وی، ظرفیت بخش دامداری استان کردستان، بخصوص در زمینه تولید علوفه و بره‌های پایه‌پروار منجر به ایجاد اشتغال و درآمد برای استان می‌شود. 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: قروه و دهگلان از شهرستان‌های توسعه‌یافته و پیشرو در بحث کشاورزی هستند، که از همه بهره‌برداران، مدیران و همکاران جهاد کشاورزی این شهرستان‌ها  درخواست داریم زمینه توسعه دامداری و بهبود جایگاه‌های دام را فراهم کنند.

وی از کلنگ‌زنی بزرگترین واحد دامداری استان کردستان در  قروه خبر داد و گفت: سال گذشته از 130 میلیارد تومان تسهیلات پرداختی در بخش کشاورزی، 77 میلیارد تومان آن در حوزه دامپروری پرداخت شده است.

ذکریایی‌نژاد اضافه کرد: افزایش قیمت گوشت و فراورده‌های دامی در کشور یک فرصت برای توسعه دامپروری در استان است که بر اساس برنامه‌های تدوین شده، باید طرح افزایش گوشت قرمز در استان را طی دو سال به سرانجام برسانیم.

به گفته وی، چهار طرح پیشران بخش کشاورزی استان در سال گذشته با پیگیری استاندار و مسوولین سازمان جهاد کشاورزی در مجامع مختلف ملی مطرح شد.

وی افزود: با اعتبارات و تسهیلاتی که برای اجرای این طرح‌ها در استان پیش‌بینی شده امیدواریم شاهد توسعه بسیار مناسبی در بخش کشاورزی به ویژه حوزه دامپروری باشیم.

ذکریایی‌نژاد اذعان کرد: تیم پیگیری کننده این طرح‌ها با حمایت استانداری و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی بسیار خوب و هماهنگ عمل کرده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: بیشترین خسارت‌های ناشی از بارندگی‌های اخیر در بخش کشاورزی مربوط به  دامداری استان است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تجربیات حاصل شده در بخش دامداری استان، طرح افزایش گوشت قرمز در استان با  تسهیلات کم بهره با سود 10 درصد در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر