کد خبر: 951591
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۵
حاشیه‌ای بر شایعه توافق فدراسیون فوتبال با مربی مشهور آلمانی
در حالی رسانه‌ها از توافق ایران با کلینزمن برای هدایت تیم ملی فوتبال خبر می‌دهند که حضور سرمربی مشهور آلمانی در ایران با موانع جدی مانند تحریم‌ها و قوانین دولت ترامپ روبه‌رو است.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: گویا بر حکایت بازی با نام‌های بزرگ برای نیمکت تیم ملی پایانی نیست. ستاره آلمانی جدیدترین نامی است که می‌گویند قرار است جانشین کی‌روش شود. عصر روز یک‌شنبه بود که نام یورگن کلینزمن به عنوان گزینه هدایت تیم ملی فوتبال گوش به گوش چرخید. نامی که پیش از این مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش، روز‌های اول رفتن کی‌روش در کنار نام‌هایی مانند زیدان و مورینیو برای سرمربیگری تیم ملی کشورمان مطرح کرده بود. آن زمان کمتر کسی توئیت مازیار ناظمی را جدی گرفت. حالا و یک ماه بعد از آن توئیت جنجالی نام کلینزمن این‌بار به صورت جدی در سطح رسانه‌های ایران به عنوان سرمربی احتمالی آینده تیم کشورمان مطرح شده است. این‌بار بر‌خلاف روزی که مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش نام کلینزمن را رسانه‌ای کرد و کمتر کسی آن را جدی گرفت، گویا سرمربی سابق تیم ملی آلمان پای میز مذاکره با مهدی تاج نشسته است.

گزینه‌ای که لو رفت
پنج‌شنبه گذشته بود که علیرضا مرزبان، سرمربی سابق نفت مسجدسلیمان در نشست خبری پیش از بازی تیمش با پدیده در لیگ رو به خبرنگاران مدعی شد نام سرمربی آینده تیم ملی را می‌داند، اما نمی‌تواند آن را رسانه‌ای کند. با توجه به سابقه حضور مرزبان در فوتبال آلمان، خیلی‌ها حدس زدند که به احتمال زیاد سرمربی آینده ایران از دیار ژرمن‌ها خواهد بود. عصر یک‌شنبه با پست مدیرعامل سابق باشگاه استقلال خوزستان که گفته می‌شود مشاور اقتصادی باشگاه استوک‌سیتی است و در انگلیس اقامت دارد، نام گزینه مورد نظر فدراسیون فوتبال لو رفت. امیر سلطانی با استوری عکس کلینزمن نوشت: «کمی قدیمی، اما هنوز طلا... به ایران خوش آمدی مربی.»
پس از پست جنجالی سلطانی بود که رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی حضور احتمالی سرمربی سابق آلمان و امریکا را در ایران بازتاب دادند، حتی هواداران فوتبال فعال در شبکه‌های اجتماعی نیز با رفتن به پیج کلینزمن در اینستاگرام در کمتر از چند ساعت هزاران فالوور به طرفدارانش اضافه کردند و برایش خط و نشان هم کشیدند.

خاطره بازی یورگن و ایرانی‌ها
کلینزمن ۵۴ ساله علاوه بر اینکه چهره آشنایی در جهان فوتبال به حساب می‌آید برای ایرانی‌ها هم یادآور خاطرات جالب توجهی است. او یکی از اولین فوتبالیست‌هایی بود که سال ۶۹ هنگام زلزله رودبار در جریان برگزاری جام جهانی ۹۰، از ایتالیا برای زلزله‌زدگان کشورمان پیام همدردی فرستاد. کلینزمن هشت سال بعد هم در جریان جام جهانی ۹۸ یکی از گل‌های آلمان را وارد دروازه ایران کرد و با شادی جنجالی بعد از گلش که تور ایران را گرفته بود، دوباره برای ایرانی‌ها خبرساز شد. سرمربی سابق تیم ملی آلمان، امریکا و باشگاه بایرن‌مونیخ حالا دوباره نامش با ایران گره خورده و برخی مدعی هستند که گزینه اصلی مهدی تاج برای جانشینی کی‌روش است. نام او سال ۸۹ هم برای هدایت تیم ملی فوتبال و پس از برکناری افشین قطبی مطرح شده بود.

نه تأیید می‌کنند و نه تکذیب
واکنش اهالی فدراسیون فوتبال هم به مذاکره با کلینزمن محتاطانه است. آن‌ها این خبر را نه تأیید می‌کنند و نه تکذیب. محمود اسلامیان، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال اولین مسئولی بود که نسبت به شایعه حضور سرمربی مشهور آلمانی در ایران واکنش نشان داد: «مهدی تاج پیگیر انتخاب سرمربی تیم ملی است، اما من از اینکه او تاکنون مذاکره‌ای با کلینزمن انجام داده یا نه، خبر ندارم. فقط می‌دانم قرار است به زودی سرمربی جدید تیم ملی مشخص شود..»
امیر علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال هم دیروز درباره شایعه حضور یورگن کلینزمن در رأس کادر فنی تیم ملی به بخش خبری شبکه خبر تلویزیون اینطور توضیح داد: «هر روز نمی‌توان یک نفر را تأیید و دیگری را تکذیب کرد. مرجع رسمی که سرمربی تیم ملی را انتخاب خواهد کرد، فدراسیون فوتبال است.»
اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال، اما هرگونه اطلاع درباره نام گزینه‌هایی که با فدراسیون وارد مذاکره شده‌اند از جمله کلینزمن را رد می‌کنند تا مشخص شود تاج به صورت محرمانه در حال پیش بردن کار‌ها و انتخاب گزینه‌های مورد نظر فدراسیون است. حسین کلانی، عضو کمیته فنی فدراسیون فوتبال هم دیروز در این‌باره به خبرگزاری فارس گفت: «حقیقت ماجرا این است که در چند وقت اخیر جلسه‌ای برگزار نشده که در آن شرکت کرده باشم و در مورد حضور این مربی هم چیزی به ما نگفته‌اند. کلینزمن تجربیات خوبی دارد، ولی مدت‌هاست که از او خبری نیست و چیزی در مورد حضور کلینزمن در تیم ملی نشنیده‌ام.»

موانع جدی بر سر راه کلینزمن
با وجود بالا گرفتن حضور کلینزمن در ایران، اما موانع بسیار زیادی بر سر راه حضور این مربی در کشورمان وجود دارد که می‌تواند نشستن اسطوره فوتبال آلمان را روی نیمکت ایران منتفی کند. علاوه بر قیمت بالای این مربی، تحریم‌ها و مشکلات فدراسیون برای پرداخت حقوق سرمربی تیم ملی، مسئله‌ای است که حضور مربیان بزرگی مانند کلینزمن را در ایران با چالش مواجه می‌کند. همچنین حضور کلینزمن در ایران می‌تواند مشکلاتی را برایش جهت رفت و آمد به امریکا با توجه به قوانین جدید دولت ترامپ به همراه داشته باشد، به خصوص که کلینزمن در امریکا زندگی می‌کند و امضای قرارداد با ایران می‌تواند برایش دردسرساز شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار