کد خبر: 951465
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز اعلام کرد که میزان اقامت گردشگران استان در نوروز ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۸ درصد افزایش یافت.

حجت الاسلام فخرالدین صابری در نشست باخبرنگاران افزود: در ایام نوروز امسال 28 هزار و 128 مسافر و گردشگر از خدمات مراکز اقامتی استان البرز بهره مند شدند.

وی بیان داشت : فعالیت نوروزگاه ها و اجرای طرح های فرهنگی برای جذب گردشگران از مهمترین علل افزایش اقامت گردشگران در استان البرز بوده است.

صابری گفت: امسال 134 دفتر خدمات گردشگری در 6 شهرستان تابعه استان البرز به مسافران و گردشگران خدمات لازم ارائه دادند.

وی افزود: دراین مدت 49 هتل، هتل آپارتمان، خانه مسافر و پانسیون با 2 هزار و 562 تخت به گردشگران خدمات ارائه کردند که 450 نفر راهنمای دارای کارت ویژه در سطح استان به کار گرفته شد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری البرز گفت: بیش از یک هزار و 700 مورد بازدید نظارتی از دفاتر مسافرتی ، اقامتی و گردشگری با همکاری سایر دستگاه های استان انجام شد.

وی ، راه اندازی پایگاه های اطلاع رسانی با همکاری دستگاه های اجرایی در میدان حافظ، امیر کبیر، حاشیه اتوبان اشتهارد، جاده طالقان،جاده نظرآباد و ساوجبلاغ و برگزاری پنج نوروزگاه از جمله در کاخ مروارید کرج، تپه ازبکی و تالاب صالحیه با حضور هنرمندان کشوری و استانی ،برپایی نمایشگاه سوغات محلی در تمام شهرستان ها، برپایی سیاه چادرهای عشایر و هفت سین ازجمله اقدامات برای جذب گردشگران در استان البرز نام برد.

صابری، چاپ و توزیع بیش از 45 هزار دفترچه اطلاع رسانی برای جذب گردشگران و معرفی جاذبه های استان را از دیگر اقدامات ذکر کرد.

وی گفت: از 28 اسفندماه 97 تا 17 فروردین ماه جاری خدماتی لازم به گردشگران در سطح استان ارائه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی البرز با بیان اینکه این استان تاکنون از مناطق عبوری برای مسافران به شمار می رفته، افزود:تلاش ها بر این است که البرز به مقصد گردشگری تبدیل شود.

استان البرز دارای حدود 500 اثر تاریخی و طبیعی است که مورد توجه گردشگران قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار