کد خبر: 951208
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه همه مشکلات و آسیب‌های جامعه به دلیل عمل نکردن به قرآن است، گفت: هر بار که قرآن می‌خوانم دچار آرامش خاصی می‌شوم که قابل توصیف نیست.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: سیداحمد نجفی بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه خواندن قرآن کریم باعث نشاط روح و روان انسان می‌شود، گفت: کسانی که با قرآن کریم ارتباط دارند و در طول زندگی‌شان، مدام به این کتاب الهی مراجعه می‌کنند، دارای آرامش روانی و نشاط خاصی هستند و یقیناً توجه به معانی و مفاهیم قرآن کریم، برای این دسته از انسان‌ها، جذاب است و خودم شخصاً هر بار که قرآن می‌خوانم، دچار آرامش خاصی می‌شوم که قابل توصیف نیست.

آسیب‌های جامعه به دلیل عمل نکردن به قرآن است

وی ادامه داد: هر جامعه‌ای که عمل به مفاهیم قرآن کریم را در دستور کار خودش داشته باشد، ضرر نمی‌کند و یقین داشته باشید اکثر مشکلات اجتماعی و آسیب‌هایی که در جامعه مشاهده می‌کنیم، به دلیل عمل نکردن به مفاهیم قرآنی است و به همین دلیل، باید از هر گونه اقدامی در جهت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه حمایت کرد، چرا که این فرهنگ باعث بیمه شدن کشورمان می‌شود و باعث رشد جوانان کارآمد و صالحی می‌شود که می‌توانند به آبادانی و پیشرفت کشورمان کمک کنند.

جامعه مأنوس با قرآن کاهش طلاق و افزایش ازدواج، کاهش جرم و جنایت و افزایش رضایت عمومی را به دنبال دارد

نجفی با بیان اینکه قرآن کریم کاربرد زیادی در جامعه دارد، افزود: در جامعه مأنوس با قرآن، شاهد کاهش جرایم هستیم و همه تلاش می‌کنند که با همکاری و همدلی، باعث رشد و توسعه کشور شوند و در این جامعه، شاهد کاهش طلاق و افزایش ازدواج، کاهش جرم و جنایت، افزایش رضایت عمومی، بالا رفتن بهداشت عمومی و فردی، کم‌رنگ شدن آسیب‌های اجتماعی و... هستیم.

باید پژوهشگران مفاهیم قرآنی را استخراج و فیلمسازان در این زمینه یاری کنند

این بازیگر سینما و تلویزیون در پایان با اشاره به اینکه قرآن کریم باعث ایجاد جامعه‌ای سالم و رو به سعادت می‌شود، تأکید کرد: قرآن لایه‌های پنهانی دارد که باید به عمق آن رفت تا به درک آن رسید و این کار نیاز دارد که پژوهشگران دینی و قرآنی با دقت به زوایای آن توجه کنند و پس از کسب درک و فهم صحیح از معانی قرآنی، فیلم‌سازان قرآنی را در جهت ساخت فیلم‌های قرآنی یاری دهند چرا که معانی قرآن کریم در زندگی اجتماعی کاربرد زیادی دارد و قطعاً بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی ما نتیجه عمل نکردن به قرآن کریم است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار