کد خبر: 951183
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
یادداشت
انور اسماعیلی

نامگذاری سال‌های 1378 الى ١٣٩٨ توسط مقام معظم رهبری از «اتحاد ملی تا رونق تولید، چرایی انتخاب شعار رونق تولید با هدف رونق اقتصادی و انتظار به حق ملت از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد.

رونق تولید، آرمانی اسلامی و برقراری عدالت، جهت‌گیری اصلی رونق تولید است و امروزه اقتصاد اولویت اول تهاجم دشمن و اقتصاد مقاومتی، راهکار رونق تولید است.

رونق اقتصادی موجب بازاریابی جهانی شده که به مثابه گفتمان فراگیر است که دسترسی به بازارهای گسترده و متنوع را به دنبال دارد.

تولید داخلی دسترسی به منابع طبیعی استفاده نشده رامیسر کرده و بهره‌مند از منابع سرشار انرژی و برپایی بازار بزرگ داخلی و وجود بازار عظیم ۶۰۰ میلیون نفری منطقه را به دنبال دارد.
استفاده از ظرفیت بالای نیروی انسانی تقویت شده در نظام اسلامی، نظامی برخاسته از متن مردم با ارزش‌های انقلابی و دینی، کمک به امنیت ملی و موجب رونق تولیدات داخلی می‌شود.

مقدمات موفقیت تحقق شعار رونق تولید ایجاد حرکتی ملی، آمایش کارشناسانه در راه اندازی پروژه های مختلف عمرانی، جذب سرمایه های خصوصی برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی ، رفع قوانین دست و پاگیر پیش روی سرمایه‌گذاری خصوصی، رفع هراس از بی‌نتیجه ماندن سرمایه‌گذاری در بخش تولید، حمایت نظام بانکی، تقویت حقوق مالکیت، کاهش فراز و فرودهای ارزی و تامین فناوری‌های روز در وضعیت تحریم از جمله دستاوردهای به کاربستن شعار رونق تولید است.

حذف تصدی‌گری و بنگاه‌داری بانک‌ها، صندوق‌ها و موسسات مالی و تامین مالی پروژه‌ها توسط نظام بانکی، توقف واردات کالاهای دارای مشابه داخلی، رقابتی کردن اقتصاد ، توقف تصمیمات یکباره و غیرکارشناسانه، برنامه‌ریزی کلان و راهبردی، بازنگری سازوکارهای اخذ مالیات از واحدهای صنعتی، تزریق یارانه‌های دولتی به صورت هدفمند به بخش‌های تولیدی، ایجاد هماهنگی میان قوا و همه نهادهای حاضر در ساختار اقتصادی ، تقویت روحیه جهادی، اتحاد ملی و همچنین تدبیر و مدیریت، رفع موانع فرهنگی و توسعه اقتصادی از جمله تنبلی‌، مصرف گرایی، اسراف، احتکار و گرایش به کالا‌های خارج، رفع مشکلات ساختاری و مدیریتی، مقابله با واردات بی‌رویه، مبارزه با قاچاق، فرهنگ‌سازی برای مصرف کالاهای ایرانی، ایجاد تعصب بین شهروندان نسبت به تولیدات داخلی، ارتقای کیفیت کالاهای ساخت داخل کشور را می‌توان از مقدمات رونق تولید نام برد.

تزریق منابع مالی به شرکت های دانش بنیان ، لزوم حمایت از کارآفرینی با ارائه تسهیلات بانکی بدون بروکراسی اداری، تشکیل کمیته ویژه در مجلس برای تحقق رونق تولید، شناسایی تولیدات مدرن، حمایت از صنایع کوچک، تولید مبتنی بر دانش، ابتکار و خلاقیت، امید، همدلی و همراهی، نقش آفرینی بورس کالا، بالابردن سطح کیفیت و کمیت تولیدات داخلی ایران، حمایت از صادرات غیرنفتی ، گشایش بازارهای بین‌المللی، پرداخت مشوق‌های صادراتی، افزایش سطح قدرت خرید مردم، افزایش مشارکت سیاسی و مدنی شهروندان برای حمایت از کالای ایرانی، بجای محدودیت واردات، مدیریت واردات، رفع موانع تولید تز دیگر مقدمات رونق تولید خواهند بود.

بیمه نمودن اقتصاد و توسعه کشور، افزایش درآمد ملی، افزایش سرمایه‌گذاری، افزایش صادرات غیرنفتی، ایجاد اشتغال و مهار سریع بیکاری، کاهش واردات و قاچاق، رشد اقتصادی، تراز تجاری مثبت، اقتدار اقتصادی، رونق بخشیدن به حرکت کشور، حرکت به سوی استقلال و خودکفائی و خوداتکائی و رهائی از وابستگی ها، تحکیم پیشرفت همه جانبه از جمله اهداف این شعار و نتایج رونق تولید است.

تحقق اهداف عدالت و پیشرفت و مستحکم کردن اقتصاد داخلی و شکوفا نمودن، ساختن و آباد کردن کشور ، رشد همه جانبه بدلیل نقش تولید در عرصه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، بالا بردن درآمد و قدرت خرید مردم، افزایش دارائی‌ها و مالکیت مردم، حذف دلالی‌ها و واسطه‌گری‌ها، جذب سرمایه‌های بی‌هدف و سرگردان و سوق دادن آنها به سمت کار و تولید از جمله دیگر اهداف تحقق این شعار است.

سامان‌دادن سرمایه‌ها در کشور، ارتقاء بهره‌وری، نفوذ در بازار جهان از طریق فروش و صادرات محصولات تولیدی، رهائی از وابستگی به نفت و اقتصاد تک محصولی، حرکت بسوی نوآوری، خلاقیت و پیدا کردن راه‌ها و تکنیک‌های جدید، همت مضاعف، کار مضاعف، خنثی‌سازی تحریم‌ها و مقابله عملی و اجرایی با آن، عزت و سربلندی، کنترل تورم، کاهش قیمت‌ها، کاهش وابستگی به خارج از کشور، افزایش تولید، ایجاد اشتغال برای جوانان، کنترل قیمت ارز، رفع مشکلات معیشتی، بی‌نیازی از بیگانگان و افزایش ارزش پول ملی، افزایش ثروت، رونق اقتصاد، بهبود کیفیت محصولات داخلی و امکان رقابت‌پذیری، بهبود استقلال کشور، افزایش پایه قدرت پولی و جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی و در نهایت اقتدار اقتصادی با عملی کردن شعار رونق تولید در کشور حاصل می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر