کد خبر: 951068
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
محققان رباتی برای بازیافت زباله‌ها ابداع کرده‌اند که در دست‌های آن حسگر‌های مختلفی وجود دارد و می‌تواند با لمس مواد بین کاغذ و یک شی پلاستیکی تمایز قائل شود و آن‌ها را دسته بندی کند.
سرویس دانش و دانشگاه جوان آنلاین: بازیافت مواد کار مشکلی است، زیرا علاوه بر آنکه برای انسان‌ها خطر ایمنی دارد و از سوی دیگر کار خسته کننده‌ای است.
اما اکنون به نظر می‌رسد ربات‌ها می‌توانند این فرایند خطرناک و خسته کننده را به جای انسان انجام دهند. در همین راستا محققان MIT CSAIL یک ربات بازیافت کننده با حس لامسه ابداع کرده‌اند.
این ربات که RoXycle نام دارد با استفاده از حسگر‌های موجود در دست خود می‌تواند ماهیت یک شیء را تشخیص دهد و آن را دسته بندی کند.
در این ربات یک حسگر کششی اندازه شیء را تشخیص می‌دهد. از سوی دیگر دو حسگر فشار میزان نرمی شیء را تعیین می‌کنند. به عنوان مثال آیا شیء مذکور یک کاغذ است که به آسانی مچاله می‌شود یا یک شیء پلاستیکی است. ربات مذکور حتی می‌تواند وجود فلز را در شیء ردیابی کند، زیرا حسگر‌ها رسانا نیز هستند.

بازو‌های روباتیک از نوعی ماده آکوستیک ساخته شده‌اند. آکوستیک‌ها در هنگام اعمال تنش کششی عمودی، برخلاف مواد معمول، در راستای عمود بر نیروی وارده، ضخیم‌تر می‌شوند.

البته RoCycle هنوز آماده به‌کارگیری در واحد‌های بازیافت نیست. ربات مذکور اشیای ثابت را با دقت ۸۵ درصد شناسایی می‌کند، اما دقت شناسایی آن در اشیای متحرک روی کمربند نقاله ۶۳ درصد اعلام شده است. علاوه بر آن هنوز پیچیدگی‌های جداسازی مواد هنگام بازیافت در وضعیت واقعی نیز برای ربات اعلام نشده است
منبع: مهـــر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
0
0
عجببببب
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار