کد خبر: 950864
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶
دنیا حیدری
این روز‌ها در جای‌جای کشور چشم‌های بسیاری خیس از اشک است. آن‌ها که دست تقدیر زندگی‌شان را یک شبه دگرگون و نابود کرد. آن‌ها که خانه‌هایشان تا کمر در گل‌و‌لای مدفون یا در سیلاب غوطه‌ور است. آن‌ها که دیگر سقفی بالای سرشان نیست و حالا تمام دارایی‌شان چادر‌های اهدایی است که هر آن ممکن است بادی شدید آن را هم با خود ببرد. درست در چنین شرایطی و در حالی که شهر‌ها و روستا‌های بسیاری در شمال، جنوب، شرق و غرب غرق در سیلاب است، عده‌ای بابت دریافت پاداش ۵۰۰ میلیونی لبخند به لب دارند! پاداشی که مثل همیشه باید از جیب مردم پرداخت شود، آن هم در شرایطی که نیمی از کشور درگیر سیلاب است و نیمی دیگر هم غمگین اتفاقی که هموطنان بسیاری را بی‌خانمان کرده است!
بی‌شک این بدموقع‌ترین پاداشی است که استقلالی‌ها دریافت خواهند کرد، نه فقط، چون این باشگاه تا خرخره زیر بار بدهی است و درگیر پرونده‌های متعدد شکایتی که هر آن می‌تواند خطری جدی برای آبی‌پوشان باشد، از آن جهت که همواره با وجود بدهی‌های هنگفت باشگاه‌ها، شاهد اینگونه ریخت و پاش‌های بی‌مورد از آن‌ها هستیم. پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان در ازای بردی که نه صعودی برای آبی‌پوشان به دنبال داشته و نه عنوان و مقامی، آن هم در چنین شرایطی که کشور از یک سو درگیر مشکلات متعدد اقتصادی است و از سوی دیگر در ماتم مردم مظلومی که سیل خانه‌هایشان را ویران کرده و آن‌ها را آواره، مثل نمک پاشیدن بر زخم مردمی است که این روز‌ها یک چشم‌شان اشک است و چشم دیگرشان خون!
دست‌درازی به جیب ملت و اینگونه ولخرجی‌ها در شرایطی که همه برای برداشتن باری از دوش مردم سیل‌زده و کم کردن فشار‌های اقتصادی بسیج شده‌اند، قابل هضم نیست. بدون شک تصمیم‌گیرنده‌های استقلال برای این دست و دلبازی باید پاسخگو باشند، نه فقط به مراجع ذی‌ربط، بلکه به مردم و به هوادارانشان که بدون شک بسیاری از آن‌ها این روز‌ها دغدغه هموطنان سیل‌زده خود را دارند. تصمیم‌گیرندگان در استقلال که با خیالی آسوده از جیب مردم خرج می‌کنند باید جواب بدهند که چطور می‌توانند چشم بر شرایط موجود کشور ببندند و به راحتی پای پرداخت پاداشی میلیونی را امضا کنند که هیچ دلیل قانع‌کننده و منطقی برای پرداخت آن وجود ندارد!
خبر پرداخت پاداش ۵۰۰ میلیونی استقلال به بازیکنانش در پی برتری مقابل نماینده عربستان در سومین بازی لیگ قهرمانان در حالی روز گذشته منتشر شد که همزمان ورزشکاران دور هم جمع شده بودند و برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای یاری رساندن به هموطنان سیل زده خود در شمال و جنوب کشور گلریزان گرفته بودند. گلریزانی که بدون شک گردش مالی آن به اندازه پاداشی که استقلالی‌ها قرار است دریافت کنند، نبوده است!
بحث پرداخت پاداش‌های هنگفت در پی پیروزی‌های پیش‌پا افتاده و نه‌چندان مهم داستان تازه‌ای نیست، اما این‌بار ماجرا بسیار متفاوت‌تر از هر زمان دیگری است، چراکه از یک سو مشکلات اقتصادی جامعه ورزش را چنان تحت فشار قرار داده که مرتباً شاهد لغو اردو‌ها و اعزام‌های تیم‌های مختلف ورزشی هستیم و از سوی دیگر بسیاری از شهر‌ها و استان‌های کشور به واسطه سیل ناشی از بارش‌های بهاری در شرایط بغرنجی بسر می‌برند و هموطنان زیادی به همین دلیل خانه و زندگی خود را از دست داده‌اند و آواره اردوگاه‌های اسکان موقت شده‌اند. در چنین شرایطی شنیدن خبر پرداخت پاداش ۵۰۰ میلیونی به استقلال بابت بردی که می‌توان آن را بادآورده خواند، اتفاق یا مسئله کوچکی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت و نادیده‌اش گرفت.
استقلال در حالی با بی‌تدبیری تصمیم به حاتم‌بخشی از بیت‌المال گرفته که حداقل کاری که در این شرایط می‌توانست انجام دهد، عدم دست‌درازی به جیب ملتی بود که این روز‌ها در شرایطی بغرنج قرار دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار