کد خبر: 950816
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
با ۱۸۹ رای موافق صورت گرفت
نمایندگان مجلس به درخواست دو فوریت طرح اقدام متقابل برابر فعالیت‌های تروریستی نیرو‌های آمریکایی رای مثبت دادند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: دو فوریتی طرح تقویت جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برابر آمریکا در نشست نوبت عصر امروز خانه ملت مورد بررسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گفت.

نهایتا پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان دو فوریت طرح مذکور با ۱۸۹ رای موافق، ۲ رای مخالف و ۱ رای ممتنع از مجموع ۱۹۸ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رسید.

 متن این طرح به شرح زیر است:

مقدمه (دلایل توجیهی):

با توجه به این‌که مطابق اقرار رییس جمهور آمریکا، رژیم این کشور خود ایجاد کننده داعش و مسئول جنایات تروریستی این گروه خونریز در غرب آسیاست و از آنجا که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نقش بی‌بدیلی در شکست داعش و دیگر گروه‌های تروریستی تکفیری را در منطقه غرب آسیا ایفا کرده است توسط رییس جمهور آمریکا به عنوان نیروی تروریستی معرفی شده است و این تصمیم سردمداران کاخ سفید در معرفی نیروی نظامی رسمی یک کشور در عرصه بین‌الملل با همه قواعد حقوقی و اخلاقی در تعارض است و جمهوری اسلامی ایران مطابق قواعد حقوق بین‌الملل حق اقدام متقابل در برابر این اقدام خصمانه و غیرقانونی رییس جمهور آمریکا را دارد لذا طرح ذیل با قید دو فوریت تقدیم نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی می‌شود:

ماده واحده: به منظور اقدام متقابل در برابر تصمیمات و اقدامات ایالات متحده آمریکا در تضعیف صلح و ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی و از آنجا که این رژیم برخلاف اصول مسلم حقوق بین‌المللی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که به عنوان نیروی رسمی نظامی کشور ایران شناخته می‌شود به عنوان نیروی تروریستی معرفی نموده است به موجب این قانون کلیه نیرو‌های نظامی امنیتی و اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا که در غرب آسیا فعالیت می‌کنند و کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که به نمایندگی از آن‌ها در منطقه غرب آسیا و … فعالیت می‌کنند تروریست اعلام می‌شوند و هرگونه کمک مالی، فنی، آموزشی، خدماتی و تدارکاتی و غیر آن به این دسته از نیرو‌ها از نظر این قانون معاونت در اقدامات تروریستی به حساب می‌آید.

۱_ دولت جمهوری اسلامی ایران براساس این قانون و نیرو‌های مسلح پس از اذن رهبری موظفند در چارچوب مصوبات شورای عالی امنیت ملی عندالزوم در برابر اقدامات تروریستی نیرو‌های آمریکایی و سایر نیرو‌های تروریستی مذکور در این قانون که در منطقه غرب آسیا و … فعالیت می‌کنند و منافع جمهوری اسلامی ایران را به مخاطره می‌اندازند اقدامات متقابل و قاطع به عمل آورند.

۲_ دولت جمهوری اسلامی ایران براساس این قانون و نیرو‌های مسلح پس از اذن رهبری موظفند در زمان لازم به گونه‌ای عمل کنند که نیرو‌های آمریکایی و سایر تروریست‌ها نتوانند از توان و امکانات موجود علیه منافع جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند.

۳_ دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است با استفاده از ظرفیت‌های حقوقی و سیاسی و دیپلماتیک خود بهره‌مندی نیرو‌های آمریکایی و سایر نیرو‌های تروریستی موضوع این قانون را از تاسیسات، تجهیزات، منابع مالی و دیگر کمک‌های احتمالی کشور‌های منطقه به حداقل ممکن برساند.

۴_ دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است از طریق مراودات دوجانبه و چندجانبه با کشور‌ها و رایزنی با مجامع و نهاد‌ها و سازمان‌های بین‌المللی از حداکثر توان خود برای بی‌اثر کردن اقدام آمریکا در معرفی نیروی رسمی نظامی ایران به عنوان گروه تروریستی استفاده کند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احمد پالشی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
0
1
شما را بخدا قسم ان سه نماینده که رای مخالف و ممتنع دادند معرفی کنید که اینها نماینده مردم ایران نیستند نوکر سر دمداران امریکا هستند ای وای .. ای وای ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار