کد خبر: 950299
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
رییس کمیته ملی المپیک گفت: نوع نگاه به تیم ملی فوتبال امید باید تغییر کند و اگر باشگاه‌ها همکاری می‌کردند تیم امید وضع بهتری داشتیم.
جوان آنلاین: سید رضا صالحی امیری در مورد تیم ملی فوتبال امید که خیلی امیدوار کننده ظاهر نشد، بیان کرد: مسئله تیم امید تبدیل به یک مسئله بلند مدت و آزار دهند شده است. آن چیزی که به نظر من نیازمند واکاوی است، این است که چرا در مسیر توجه به بحث فوتبال، تیم امید دیده نمی‌شود و این یک نقطه ضعفی است باید جداگانه به آن پرداخت. مجموع بررسی ما این است تیم امید مسئله فوتبال کشور نشده است و باید در کنار تیم ملی و باشگاه‌ها به تیم امید به عنوان ظرفیت بالقوه توجه شود.

او ادامه داد: متأسفانه کاستی‌هایی را داریم ما بنا نداریم چیزی را از مردم کتمان کنیم اگر باشگاه‌ها همکاری می‌کردند تیم امید وضع بهتری داشتیم. البته باشگاه‌ها هم مشکلات خاص خود را دارند و آن‌ها هم وقتی هزینه‌های بازیکنان را پرداخت می‌کنند احساس می‌کنند که بازیکن باید تمام وقت در اختیار خودشان باشد. من و آقای سلطانی فر جلساتی داشتیم و کادرفنی و دوستان قول دادند تیم را برای هدف که کسب سهمیه المپیک است، آماده کنند، اما اگر بنا بر این است به این هدف برسیم نیازمند بازنگری در نوع نگاه به تیم امید هستیم. کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هیچ کوتاهی در مورد رسیدن به کسب سهمیه المپیک نخواهند داشت. در بازدیدی که پیش از پایان سال از تیم ملی فوتبال امید داشتیم آن‌ها اعلام نیاز مالی کردند که بلافاصله ۲۰۰ میلیون تومان دادیم. ما از پشتیبانی از تیم امید کوتاهی نمی‌کنیم، اما نوع نگاه به تیم امید باید تغییر کند.

صالحی امیری در ادامه در مورد اولویت‌های کمیته ملی المپیک در سال ۹۸ گفت: سه نکته اساسی را در سال ۹۸ اولویت قرار دادیم، اولین نکته این است که در سال گذشته برای اولین بار برنامه استراتژی کمیته ملی المپیک در یک دور نمای پنج ساله تدوین و تصویب کردیم و این برنامه از ابتدای ۹۸ تا ۱۴۰۲ مبنای عمل کمیته ملی المپیک خواهد بود. تمام آن چیزی که لازم بود در این برنامه دیده شده است. خوشبختانه دارای برنامه هستیم و از روزمرگی خارج شدیم.

او افزود: نکته دوم این است در سال ۹۸ باید هم زمان برای کسب سهمیه المپیک حداکثر آمادگی را در فدراسیون‌ها ایجاد کنیم از این رو پشتیبانی مالی و ارزی باید از فدراسیون‌ها انجام شود تا الان دولت و مجلس در تصویب بودجه کوتاهی نکرده‌اند. اردو‌های مستمر داخلی و خارجی داشته باشیم و در نهایت به هدف آرمانی ما که رسیدن به سکو در المپیک ۲۰۲۰ است، برسیم. نکته سوم توجه به مسائل اساسی فدراسیون‌ها خصوصاً مسائل سخت افزاری است تا فدراسیون‌ها را در عرصه‌های بین المللی کمک کند. متأسفانه بسیاری از این تولیدات تجهیزات را در داخل نداریم و باید از خارج وارد کنیم. همچنین ما باید مسائل فرهنگی و اجتماعی را در ورزش هم توجه کنیم. هدف متعالی ما در ورزش تربیت انسان‌های اخلاقی و انسان مدار و داشتن پهلوان است.

صالحی امیری همچنین گفت: باید از ظرفیت همه فرصت‌های موجود در ورزش استفاده کنیم. ما باید بپذیریم برای رسیدن به قله باید تعامل، همکاری و همیاری داشته باشیم و سیاست من بر این است به هیچ عنوان وارد حاشیه نشوم.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار