کد خبر: 950240
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
در حالی که تنها چند روز تا پایان معافیت هشت کشور از تحریم‌های ایران باقی مانده، هند اعلام کرد در حال تعامل با واشنگتن برای ادامه واردات نفت از ایران است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش «فارس»، در حالی که معافیت هشت کشور از تحریم‌های نفتی ایران ماه آینده به پایان خواهد رسید، هند روز پنج‌شنبه اعلام کرد که در تلاش است تا با دولت امریکا درباره تمدید این معافیت گفت‌وگو کند.
«راویش کومار» سخنگوی وزارت امور خارجه هند روز پنج‌شنبه در یک کنفرانس خبری گفت: «در حال تعامل با امریکا هستیم و موضوع مهم این است که ما به تعامل با امریکا درباره این موضوع ادامه می‌دهیم.» اردیبهشت سال گذشته بود که امریکا تحریم‌هایی را که به واسطه توافق هسته‌ای تهران با گروه ۱+۵ برداشته شده‌بود، علیه ایران بازگرداند.
امریکا به هند و دیگر کشور‌ها هشدار داده بود که باید واردات نفت از ایران را به صفر برسانند یا آنکه با تحریم‌های امریکا مواجه شوند، اما پس از آن و با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی نفت، واشنگتن هشت کشور را به مدت شش ماه از تحریم‌های نفتی معاف کرد. هند که پس از چین دومین خریدار بزرگ نفت ایران به شمار می‌آید، حجم خرید نفت خود را به ۳۰۰ هزار بشکه در روز کاهش داده، این در حالی است که پیش از تحریم‌ها، ۴۵۲ هزار بشکه نفت از ایران می‌خرید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار