کد خبر: 949888
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۸

به گزارش جوان آنلاین، محمد صادق عبداللهی، مدیر سایت جوان آنلاین، در صفحه اینستاگرام خود درباره لزوم احترام به دانشجویان علوم انسانی نوشته است:

برای خرید به یکی از سوپر مارکت‌های کنار منزل رفتم. فروشنده که چند وقتی من را ندیده بود از وضعیت تحصیلم پرسید به خاطر پرسش‌های متعجبانه بعدیش از خیر بیان تغییر رشته گذشتم و گفتم هوافضا می‌خوانم. بعد از کلی آفرین و باریکلا پرسید خارج می‌توانی بروی؟ گفتم ابداً در فکرش نیستم.

از جنبه‌های مختلف این پرسش که بگذریم، به نظرم این تشویق‌های بی‌جهت دانشجویان علوم مهندسی که از با سواد و بی‌سواد می‌شنویم، یکی از اصلی‌ترین موانع توسعه کشور است، چرا که موجب می‌شود غالب درس‌خوان‌های ما از علوم انسانی فرار کنند و اینطور دستمان برای مهم‌ترین مسائل کشور خالی بماند.

قدر دانشجویان علوم انسانی را بدانیم

البته این مختص ما ایرانی‌ها نیست و طبق معمول سی چهل سالی از غرب عقبیم. در سال‌های دهه‌ی ۱۹۷۰ تصور غالب بر غرب این بود که اولویت با حوزه‌های فناوری، سیاسی و اقتصادی است اما پس از جنگ جهانی دوم این تصور غلط اصلاح شد و پیشرفت‌های خوبی هم شکل گرفت.
.
امیدوارم این تصور هر چه سریع‌تر اصلاح شود و قدر دانشجویان علوم انسانی را بیشتر بدانیم و کمتر با پرسش‌ها و تحقرهایمان زجرشان دهیم. به قول دکتر شریعتی می‌توانیم با پول از شرق و غرب تکنولوژی و متخصص آن را وارد کرد اما با هیچ پولی نمی‌شود متفکر علوم انسانی را وارد کرد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
France
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۴
0
0
مگر هر فارق التحصیلی در این رشته متفکر میشود ؟ اعلب فقط ادعا ......
رمضانعلی محمدیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۷
0
0
بسم الله.با عنایت به رهنمودهای گام دوم وعمل به آن سایتی که مدیرش بدون علت معقول هرچند هوشمندانه وبا نگاهی به فرصت ها تغییررشته داده رفته هوا فضا ومعلومه تمایلش به علوم انسانی های اکثرا" بی محتوا اگر نگوئیم بدمحتواست را با توجه به وضعیت فعلی اش که شده پاتوق عده ای که راهنمای راست میزنندوچپ میروند وبعنوان مشتی نمونه خروار امثال فیلم کتاب سبز وکتاب آئین کابالای یهود را برای تعطیلات عید تجویز میکنند ووو این سایت را باید مسئولین بالا دستی اش مورد مداقه وبازآفرینی مستمر ونظارت صحیح محتوا زیر نظر علماء دین شناس دردمند دردآشنائی قرار بدهند ارزیابی وارزشیابی مستمری که نشان داده تا حالا نداشته تا در سالهای حساس پیش رو این ظرف با مظروف سالم بتواند دردی دوا کند نه آنکه خودش بشود نشتی در کشتی فرهنگ جبهه ولایتمداری.والسلام.شهرک اندیشه.
مدیر پایگاه سلام علیکم. از توجه شما به سایت جوان آنلاین متشکریم و نقدهای شما را با جان می‌شنویم.
لطف شما به مجموعه‌ی جوان آنلاین است که نقدهای خود را بدون طعنه و کنایه و صراحتاً بیان بفرمایید.
می‌توانید بعد از تعطیلات با شماره 88498476 تماس گرفته و نظرتان را مستقیماً بیان فرمایید.
همچنین امیدواریم روزی را ببینیم که هیچ یک از مردم ایران دیگری را قضاوت نکند و بدون اطلاع حرفی را نزند.
با تشکر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار