کد خبر: 949704
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
سیدعبدالله متولیان
به فاصله یک ماه از صدور بیانیه «گام دوم انقلاب»، خبر مسرت‌بخش افتتاح پروژه گازی خلیج فارس و پیشی گرفتن از قطر در بهره‌برداری از میادین مشترک گازی بین دو کشور، مهر تأییدی بود بر ضرورت بازگشت به الگوی مدیریت جهادی که کام مردم را از میوه و ثمره‌ی تفکر انقلابی شیرین کرد. افتتاح پروژه گازی خلیج فارس ثابت کرد که اگر تفکر انقلابی (و یا به عبارت مصداقی آن تفکر بسیجی) در کشور جاری و ساری شود بی‌شک خواهیم توانست بر تمامی مشکلات غلبه پیدا کرده و از همه موانع عبور کنیم و به اهداف والای انقلاب دست پیدا کنیم.
تجربه ٤۰ سال گذشته ثابت کرده که تفکر انقلابی در تمامی حوزه‌ها و عرصه‌ها راه‌گشا و حلال مشکلات است. محصول تفکر انقلابی و بسیجی در دوران دفاع مقدس می‌شود: «بیش از ۲۰۰ هزار شهید عزیز و بزرگوار و حفظ استقلال کشور، حفظ عزت و کرامت مردم و نظام و حفظ تمامیت ارضی کشور» و در عرصه مقاومت و دفاع از حریم حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام در سوریه و عراق می‌شود: «صد‌ها شهید عزیز همچون حججی و نابودی داعش و شکستن غرور مستکبران و بر هم خوردن همه نقشه‌های نظام سلطه و پیروزی محور مقاومت و حفظ عزت اسلام» و در عرصه علمی می‌شود: «فتح قله‌های دانش و معرفت در حوزه‌هایی نظیر دانش هسته‌ای، نانو، سلول‌های بنیادی، دارو و...» و در عرصه اقتصادی می‌شود: «شکستن شاخ تحریم و تهدید و آبادانی کشور، ساخت سد، تونل، ماهواره، بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان، و... و در یک کلمه می‌شود باطل‌السحر دشمن و شکستن شاخ تحریم و تهدید و شکستن شیشه عمر جادوگران سلطه‌گر غربی» و این‌ها همه تـصاویر روشنی از جمله نورانی حضرت امام خمینی در ۲۱ فروردین ماه ۱۳۶۲ است که فرمودند: «ما امریکا را زیر پا می‌گذاریم»
اول آذر ماه سال گذشته مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان فرمودند: «روزی که ان‌شاءالله آن روز خیلی دور نخواهد بود، نیرو‌های جوان و مؤمن خواهند توانست معضلات اقتصادی را در کشور حل کنند، پیشرفت‌های علمی را مضاعف کنند، از لحاظ فرهنگی تسلّط محتوای فرهنگی و برجسته‌ی انقلاب و مفاهیم قرآنی و معارف اسلامی را در سرتاسر کشور و در همه‌ی زوایای این کشور ان‌شاءالله بگسترانند؛ این کار‌ها خواهد شد ان‌شاءالله، تحقّق پیدا خواهد کرد به کوری چشم دشمنان» و امروز با افتتاح این پروژه به دست فرزندان انقلابی ملت ایران در سپاه، دومینوی تحقق پیش‌بینی‌های رهبری به حرکت درآمده است.
نقطه مقابل تفکر انقلابی و بسیجی، تفکری است که ما را به تمکین از قواعد بازی نظام سلطه و گرفتن بهانه از دشمن فرا می‌خواند. مروجان تفکر بازی برد/برد خوب می‌دانند که در این مسیر پازل دشمن را تکمیل می‌کنند و تردیدی هم ندارند که قواعد و قرارداد‌های نظام سلطه اولاً بر اساس رفع نیاز سلطه گران و حفظ هژمون و سلطه غرب بر کشور‌ها نوشته می‌شود، ثانیاً در بسیاری از موارد با اصول و مبانی ما مغایر و متضاد است (مانند تعریفی که آنان از تروریسم ارائه می‌دهند)، ثالثاً پذیرش یک قرارداد به شکل دومینو مستلزم پذیرش قرارداد‌های بعدی است، رابعاً نظام سلطه هیچ‌گاه به همان تعهدات حداقلی خود هم عمل نکرده و نخواهد کرد. نامه ۷۵ نماینده مجلس خطاب به رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت سندی روشن بر این مدعاست که رسماً اعلام می‌کنند که «دولت طی سه سال گذشته همه الزامات مربوط به FATF را اجرایی کرده است و همین اقدام دولت موجب قفل شدن اقتصاد کشور و گرانی‌های اخیر است». در این نامه آمده است: «متأسفانه برخی عناصر دولتی علیرغم اینکه مدام بر ضرورت شفافیت در عرصه بین‌المللی تأکید می‌کنند، حقایق را از مردم و تصمیم‌گیرندگان نظام پنهان نگه داشته‌اند».
«ساخت بزرگ‌ترین پالایشگاه جهان»، «پیشی گرفتن از قطر در بهره‌برداری از میدان مشترک گازی»، «ساخت موشک‌های منحصر به‌فرد، دقیق و نقطه‌زن»، «تحمیل اقتدار نظام اسلامی بر نظام سلطه در عمق استراتژیکی ایران در سوریه و دریای مدیترانه» و... همه و همه نماد‌هایی از درستی راه و ضرورت بازگشت به تفکر بسیجی و انقلابی در عرصه مدیریتی کشور است و ناخواسته ما را به یاد سخن کشتیبان انقلاب می‌اندازد که در ۱۹ بهمن سال ۹۱ فرمودند: «من دیپلمات نیستم، من انقلابی‌ام»
... و خلاصه کلام از زبان بنیان‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی سلام‌الله علیه که: «اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید و الا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند».
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار