کد خبر: 949613
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
استاندار سمنان خبر داد
استاندار سمنان گفت: حدود ۷۶ هزار پروژه نیمه‌تمام ملی و استانی در کشور وجود دارد که بودجه عمرانی کشور بدون تردید پاسخگوی تمام این پروژه‌ها نیست.

استاندار سمنان گفت: حدود 76 هزار پروژه نیمه‌تمام ملی و استانی در کشور وجود دارد که بودجه عمرانی کشور بدون تردید پاسخگوی تمام این پروژه‌ها نیست.

علی‌رضا آشناگر در گردهمایی ائمه جمعه استان سمنان اظهار کرد: حادثه تروریستی رخ‌داده در کشور نیوزیلند که منجر به شهادت جمعی از نمازگزاران نماز جمعه شد، را محکوم کرده و این حادثه غم‌بار را تسلیت می‌گوییم.‌

وی تصریح کرد: طی سه ماه حضور در استان سمنان به تمام شهرستان‌های سمنان سفر و سعی کرده‌ام تا با مردم و مسؤولان شهرستان‌ها دیدار و گفت‌وگو داشته باشم.

استاندار سمنان اضافه کرد: نماز جمعه به فرمان حضرت امام خمینی (ره) احیا شد و مسؤولیت هدایت فکری و فرهنگی جامعه بر عهده ائمه جمعه است.‌

آشناگر با بیان اینکه شهدای محراب یکی از برگ‌های زرین و افتخارات ائمه جمعه هستند، گفت: مهم‌ترین وجه نماز جمعه، وحدت‌آفرینی آن است.

وی گفت: هیچ جریان سیاسی خاصی نمی‌تواند نماز جمعه را به‌سوی خود مصادره کند؛ ما در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی هستیم و باید مدیریت جهادی را در فائق آمدن بر این جنگ اعمال کنیم.

 

استاندار سمنان افزود: عملیات پرحجمی برای خالی کردن دل مردم و ایجاد فشار بر آنها توسط غول‌های رسانه‌ای دنیا در حال انجام است.

آشناگر اضافه کرد: تأکید بر ایجاد اختلاف بین مردم از مواردی است که از سوی دشمنان برنامه‌ریزی شده است؛ یکی از راهکارهای موفق دشمن، زیست در شکاف‌های قومی، مذهبی و ملیتی است که نباید اجازه دهیم تا بر این اختلافات تأکید شود.

وی تصریح کرد: حفظ وحدت و همبستگی یکی از ضروریات توسعه استان است و همه باید نسبت به تحقق آن مساعدت کنیم.

استاندار سمنان گفت: هیچ‌گاه اجازه ندهیم که به هر دلیلی بین شهرستان‌ها، روستاها و بخش‌های ما اختلاف ایجاد شود؛ چراکه در این صورت توسعه در آن منطقه به محاق می‌رود.‌

آشناگر ادامه داد: فرمانداران از نقش و مسؤولیت اجتماعی و محبوبیت ائمه جمعه در توسعه مناطق بهره‌مند شوند؛ ائمه جمعه، فرمانداران و نمایندگان مجلس باید با تعامل و همکاری مناسب در جهت توسعه منطقه خود گام بردارند.‌

وی تصریح کرد: پس از انقلاب، اقدامات مناسبی در استان سمنان انجام شده و ایجاد بیش از دو هزار مرکز صنعتی سبب شده که استان سمنان کمترین نرخ بیکاری را در استان داشته باشد.‌

استاندار سمنان افزود: دست همکاری به‌سوی ائمه جمعه استان سمنان دراز می‌کنیم و امیدواریم با پاسخ مناسب و مثبت ائمه جمعه روبه‌رو شویم؛ از ائمه جمعه درخواست می‌کنم که اجازه ندهند برخی، فرماندهی جنگ اقتصادی را تخریب کنند.

آشناگر ادامه داد: از تمام ائمه جمعه و سایر مؤثران می‌خواهم در توضیح مشکلات و نارسایی‌های جامعه به واقعیات‌های موجود جامعه نیز توجه کنند؛ چون شرایط کشور ما شرایط خاصی است و ستاد هماهنگی اقتصادی با مسؤولیت سه قوه و محوریت دولت تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه دولت نهایت تلاش خود را کرده است تا تخصیص‌ها کاهش پیدا نکند، گفت: حدود 76 هزار پروژه نیمه‌تمام ملی و استانی در کشور وجود دارد که حداکثر 64 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی کشور برای این منظور مصوب شده است و بدون تردید پاسخگوی تمام این پروژه‌ها نیست؛ باید این نکات را به مردم بگوییم.

 

استاندار سمنان گفت: باید عدالت در شبکه توزیع اقلام اساسی برای مردم اعمال شود؛ ذخایر استان سمنان در مورد اقلام اساسی در حد خوب و قابل قبولی است و مشکلی در تأمین آنها نداریم.‌

آشناگر گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، تصویر ارائه‌شده از دولت باید تصویر دولتی دلسوز، مقتدر و خدمتگزار باشد؛ از بیان خدمات دولت به مردم واهمه نداشته باشیم و خدمات دولت را بی‌طرفانه بیان کنیم.

وی تصریح کرد: خود را محتاج نظرات دوستان و دلسوزان می‌دانم و از نظرات همه عزیزان استقبال می‌کنم و آماده هرگونه تعامل و گفت‌وگو با این عزیزان هستم.‌

استاندار سمنان ادامه داد: هر کدام از ما نگاه سیاسی خاص داریم؛ اما وابسته به جریان سیاسی خاصی نیستیم و مقابل همه مردم احساس مسؤولیت می‌کنیم.

آشناگر بیان کرد: مصلاهای نماز جمعه کارکرد پدافندی داشته و بدون تردید در مواقع بروز بحران و حوادث می‌تواند بسیار مؤثر باشد.‌

وی گفت: اقداماتی در خصوص استمهال وام‌های کشاورزی به انجام رسیده؛ اما پاسخگوی تمام نیازهای استان نیست و امیدواریم با تلاش همه مسؤولان این مشکلات برطرف شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر