کد خبر: 949604
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸
گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ادامه دارد
انتخاب سرمربی جدید تیم ملی چالش مهمی است که این روز‌ها بازتاب‌های متفاوتی در رسانه‌های کشورمان داشته است. چالشی که فدراسیون فوتبال تلاش می‌کند آن را چراغ خاموش و به دور از هیاهو پیگیری کند، اما اخبار منتشر شده در نشریات داخلی و خارجی نام هروه رنار، مربی فرانسوی را سر زبان‌ها انداخته است.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: پس از ناکامی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا کار کارلوس کی‌روش در ایران به پایان رسید و با رفتن او انتخاب جانشین کی‌روش دغدغه اهالی فوتبال کشورمان شد. با اینکه در همان ابتدا موضع‌گیری یکی از مدیران وزارت ورزش در خصوص سرمربی جدید حواشی به دنبال داشت، اما خیلی زود معلوم شد که خبری از نام‌های بزرگ نیست و مهدی تاج و همکارانش گزینه‌های دیگری را مدنظر دارند.

گزینه فرانسوی؟

چند روزی است که نام سرمربی تیم ملی مراکش در محافل فوتبالی مطرح می‌شود و حتی خیلی‌ها منتظرند در چند روز آینده قرارداد او شکل و شمایل رسمی به خود بگیرد. هروه رنار، همان کسی است که از او به عنوان گزینه اصلی فدراسیون یاد می‌شود و اینگونه که برخی رسانه‌ها تأکید دارند، مذاکره با رنار به شکلی جدی پیگیری می‌شود. مربی فرانسوی با اینکه هنوز قراردادش با تیم ملی فوتبال مراکش به پایان نرسیده، اما پیشنهاد‌های خوبی از چند کشور دارد. در بین این پیشنهاد‌ها گویا اصرار مسئولان ایرانی برای مذاکره بیش از همه بوده تا جایی که رسانه‌های مراکشی نیز به این مسئله واکنش نشان داده‌اند. رنار قراردادش تا پایان جام ملت‌های آفریقا با مراکشی‌ها اعتبار دارد و از آنجا که این رقابت‌ها برای این کشور آفریقایی اهمیت زیادی دارد، آن‌ها انتظار دارند سرمربی ششدانگ حواسش را معطوف به جام ملت‌های قاره سیاه کند. با وجود این، هروه رنار به دلایلی نامعلوم نتایج بازی‌های یوزپلنگ‌های ایرانی را در جام ملت‌های آسیا تعقیب می‌کرد و حتی بازی ایران‌- ژاپن را نیز در کنار مسئولان کشورمان از نزدیک زیر نظر گرفت و برخی نکات فنی را نیز یادداشت کرد!

با رفتن کی‌روش و انتشار خبر مذاکره با مربی فرانسوی معلوم شد که حضور او در ورزشگاه بن زاید بی‌دلیل نبوده است. توافق روی برخی بند‌های قرارداد تنها موارد باقی مانده مذاکرات طرفین است و در صورت توافق نهایی، رنار تا سال ۲۰۲۲ روی نیمکت تیم ملی فوتبال کشورمان خواهد نشست.

با توجه به سابقه‌ای که هروه رنار دارد، به نظر می‌رسد او می‌تواند پس از هشت سال جانشین خوبی برای کی‌روش باشد. البته او علاوه بر علاقه مراکشی‌ها برای ادامه همکاری، پیشنهاد امارات را هم در دست بررسی دارد. اماراتی‌ها که از عملکرد زاکرونی در جام ملت‌ها راضی نیستند به دنبال جایگزین دیگری برای او می‌گردند. کارنامه مربیگری مرد ۵۰ ساله در عرصه ملی قابل قبول است؛ رنار پیش از این هدایت تیم‌های ملی ساحل عاج، زامبیا و آنگولا را برعهده داشته و هم‌اکنون نیز سکان هدایت مراکش را در دست دارد. با این حال او تجربه‌ای در هدایت تیم‌های آسیایی ندارد. تیم ملی مراکش با سرمربیگری هروه رنار در جام جهانی مغلوب شاگردان کی‌روش شد.

فیفا دی دوم

همانطور که اشاره شد فدراسیون فوتبال به هیچ‌وجه دوست ندارد در خصوص گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی صحبت کند. مهدی تاج پس از جام ملت‌ها تلاش می‌کند در مورد انتخاب مربی جدید محتاطانه سخن بگوید. تاج دیروز در حاشیه مجمع هیئت فوتبال استان خوزستان باز هم پاسخ دقیقی به سؤال خبرنگاران در این باره نداد: «ما در این چند روز خیلی درباره این موضوع حرف زدیم. هیچ‌کس برای انتخاب سرمربی تیم ملی به ما توصیه تعجیل نمی‌کند. ما فیفادی اول را به باشگاه‌ها دادیم تا فشردگی لیگ را کم کنیم. برای فیفادی دوم هم حتماً سرمربی را انتخاب می‌کنیم و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. ما حتی اگر الان سرمربی تیم ملی را انتخاب کرده بودیم، باز هم فیفادی اول را برای کم کردن فشردگی لیگ استفاده می‌کردیم.»

واکنش‌های متفاوت

رسانه‌های مراکش نگران آینده تیم ملی این کشور در جام ملت‌های آفریقا هستند. خبرگزاری مهر دیروز گزارش یکی از سایت‌های مراکش (lesiteinfo) را با عنوان «رسانه‌های ایران دست‌بردار رنار نیستند»، منتشر کرد: «بر اساس گفته برخی از افراد نزدیک به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، مربی فرانسوی به زودی به عنوان مربی تیم ملی ایران معرفی خواهد شد. ایران بعد از شکست مقابل ژاپن در جام ملت‌های آسیا بدون مربی مانده است. حضور رنار در جایگاه ویژه ورزشگاه ابوظبی برای تماشای دیدار تیم ملی ایران با ژاپن به شایعات دامن زده است. با این حال فوزی لکجا، رئیس فدراسیون فوتبال مراکش در ماه اکتبر در گفت‌وگو با رادیو ملی گفت که هدف اصلی رنار در مراکش قهرمانی در جام ملت‌های آفریقاست و این مربی می‌تواند تا سال ۲۰۲۲ با مراکش به کارش ادامه بدهد.» البته برخی دیگر از سایت‌های داخلی نیز به شدت تلاش می‌کنند تا بحث توافق با مربی فرانسوی را تمام شده جلوه دهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار