کد خبر: 948900
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: پیکر مرحوم باقر پورذاتی از کارکنان آموزش دانشگاه علوم پزشکی ایران به منظور آموزش دانشجویان پزشکی به این دانشگاه اهدا شد.

نوید دانایی عصر یکشنبه در آیین قدردانی از خانواده کالبد اهدایی مرحوم پورذاتی به دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در سالن حکیم جرجانی این دانشگاه بیان کرد: برای این خیر نیکوکار که از سال های گذشته داوطلبانه و با انگیزه و عشق بسیار برای خدمت به هم نوعان و کمک به پیشرفت علم پزشکی کالبد خود را با تصمیم قبلی در اختیار عرصه آموزش قرار داده است، از درگاه خداوند طلب آموزش و درجات رفیع در بهشت برین را داریم.
وی ضمن قدردانی از خانواده این مرحوم و همراهی آنان در این اقدام خداپسندانه، بیان داشت: این اقدام خداپسندانه حاصل تفکر و اندیشه‌ ای فراتر از زمان است و برای ما نیز درس بزرگ زندگی و انسانیت است.
دانایی با اشاره به اهمیت علم پزشکی و جایگاه اهداء در اسلام به عنوان باقیات صالحات گفت: اهدای کالبد مرحوم پورذاتی به دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان منشاء خیر و برکت و کمک موثری در پیشرفت و گسترش دروازه های آموزش و پژوهش به سوی حرفه مقدس پزشکی است و چه بسیار متخصصان و جراحان بزرگی که در این رهگذر و با فراگیری و آموزش بهتر موجب کاهش درد و آلام بیماران خواهند شد.
وی افزود: حاصل این فکر بزرگ نه تنها در سرای فانی بلکه در جهان باقی نیز مایه تعالی روح و مراتب انسان اهداء کننده خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد: شروع علم پزشکی از سالن تشریح آغاز می شود و دانشجوی پزشکی نخستین مساله ای که در سالن تشریح فرا می گیرد، درس توحید و خداشناسی است.
وی افزود: هنگامی که یک دانشجوی پزشکی برای نخستین بار و از نزدیک با تشریح کالبد یک انسان به خلق سیستم پیچیده و منظم بدن پی می برد و با نحوه کارکرد سلسله اعصاب و چگونگی کارکرد قلب و عروق و سایر اعضاء و جوارح انسانی آشنا می‌شود، در مقابل قدرت و عظمت پروردگار سر تسلیم فرود می آورد.
دانایی اظهار کرد: یکی از معضل های جدی دانشگاه‌ های علوم پزشکی در کشور کمبود جسد برای سالن تشریح در راستای آموزش دانشجویان رشته پزشکی است و از این لحاظ اقدام خیرخواهانه باقر پورذاتی که با رضایت قلبی و با اراده شخصی صورت گرفته است، بسیار ارزشمند و حاکی از آگاهی و بینش عمیق و آینده نگری وی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: خط فکری و پایه گذاری فرهنگ اهدای جسد به دانشگاه ‌های علوم پزشکی که از سوی پروفسور محمد حسن زاده صورت گرفته است حرکت خلاقانه و شایسته ای است که باید در راستای ترویج این خط فکری در جامعه اقدام های موثری از سوی رسانه ها انجام شود.
این آیین با حضور پروفسور محمد حسن زاده استاد دانشگاه و پایه گذار اهداء کالبد به دانشگاه های علوم پزشکی و خانواده مرحوم پورذاتی اهداکننده کالبد به دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان برگزار شد.
پیکر باقر پورذاتی طبق وصیت قبلی و با موافقت همسر و فرزندان وی و با تلاش و همت دکتر حسن زاده استاد دانشگاه و مسئولان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با هدف کمک به پیشرفت علم پزشکی و فرآیند آموزش دانشجویان این حرفه، به دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی استان سمنان اهدا شد.
اهدای لوح تقدیر به همسر و فرزندان خانواده پورذاتی، پخش کلیپ زندگینامه و قرائت زندگینامه توسط نوه این مرحوم از دیگر برنامه های این آیین بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر