کد خبر: 948872
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹
بنیامین نتانیاهو که زمانی گفته بود اسرائیل تنها دموکراسی خاورمیانه است، بار دیگر در سخنانی نژادپرستانه مدعی شد که اسرائیل فقط متعلق به یهودیان است و اعراب نباید در آن باشند؛ ادعای نژادپرستانه‌ای که حق بودن ۲۵ درصد از ساکنان سرزمین‌های اشغالی را نادیده می‌گیرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به‌رغم واکنش‌های گسترده جهانی به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری، مقامات ارشد این رژیم همچنان به سیاست‌های نژادپرستانه خود علیه فلسطینی‌ها ادامه می‌دهند. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که از هر ابزاری برای مقابله با حقوق فلسطینی‌ها استفاده می‌کند، روز یک شنبه در اظهاراتی نژادپرستانه حق اعراب بر فلسطین اشغالی را منکر شد و گفت: بر اساس مصوبه کنست اسرائیل (پارلمان رژیم صهیونیستی)، تنها متعلق به یهودیان است. به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، نتانیاهو پس از آن این اظهارات را مطرح کرد که «روتم سلا» از مجریان تلویزیون رژیم صهیونیستی از «میری رگو» وزیر فرهنگ اسرائیل به دلیل آنکه گفته بود اعراب نباید در حکومت نقشی داشته باشند، انتقاد کرد. نتانیاهو در پاسخ به سلا، در فیس‌بوک نوشت: «اول از همه، یک اصلاحیه مهم؛ اسرائیل کشور تمام شهروندانش نیست. بر اساس قانون دولت - ملت که تصویب کردیم، اسرائیل یک دولت- ملت فقط و فقط برای ملت یهود است». او با وجود این اظهارات سپس مدعی شده است که «اعراب در فلسطین اشغالی از حقوق برابر برخوردار هستند و کابینه تحت رهبری او بیش از هر کابینه دیگری به بخش‌های عرب‌نشین کمک کرده است.»
مصوبه مورد استناد نتانیاهو، طرحی است که چند ماه پیش با وجود انتقادات گروه‌های حامی حقوق بشر، در پارلمان رژیم صهیونیستی تصویب شد. این قانون رژیم صهیونیستی و فلسطین اشغالی را «یهودی» خوانده و عملاً راه را برای حضور فلسطینی‌ها در قدرت مسدود کرده است. بسیاری از منتقدان، این طرح را نژادپرستانه و عامل تثبیت آپارتاید خوانده‌اند، اما نتانیاهو از آن حمایت می‌کند و از مهم‌ترین پشتیبان‌های آن در پارلمان رژیم صهیونیستی بوده است.
رژیم صهیونیستی سعی دارد خود را به عنوان دولت یهود به جامعه جهانی بقبولاند، اما این تحرکات راه به جایی نبرده است و حتی متحدان غربی اسرائیل هم حاضر به پذیرش این چنین ادعایی نشده‌اند. اخراج کامل فلسطینی‌های ساکن مناطق اشغالی سال ۱۹۴۸ که نزدیک به ۲ میلیون نفر هستند از اهداف اصلی تحرکات سلطه‌جویانه رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی محسوب می‌شود. رژیم صهیونیستی به روش‌های مختلف درصدد کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها بوده است و طرح‌ها و قوانین گسترده این رژیم در خصوص اخراج فلسطینیان از وطن‌شان و نیز اعمال سیاست‌های شدید تبعیض نژادی علیه فلسطینیان از جمله این اقدامات بوده است. نتانیاهو با طرح دولت یهودی به دنبال این است تا توجهات جهانی را از مسئله بازگشت آوارگان فلسطینی منحرف کند.
به گزارش فارس، اظهارات نتانیاهو در مورد برابری حقوق اعراب و یهودیان در فلسطین اشغالی در حالی است که فلسطینی‌ها در بسیاری از مناطق باید با اتوبوس‌های جداگانه تردد کنند، در بسیاری از جاده‌ها و کوچه‌ها میان بخش یهودی و عرب‌نشین دیوار کشیده شده و خدمات ارائه‌شده به بخش‌های یهودی‌نشین کاملاً گسترده‌تر از آن چیزی است که به بخش‌های عرب‌نشین ارائه می‌شود.

لغو شهروندی یک سوم ساکنان
ادعای تعلق سرزمین‌های اشغالی به یهودیان از سوی نخست‌وزیر اسرائیل درحالی صورت می‌گیرد که دیگر اقلیت‌های قومی هم در سرزمین‌های اشغالی حضور دارند. بر اساس آمار‌های ارائه شده رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۹، حدود ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سرزمین‌های اشغالی ساکن هستند که از این میان، ۷۴ درصد جمعیت یعنی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر یهودی هستند. همچنین ۹/۲۰ درصد جمعیت یعنی یک میلیون و ۹۰۰ هزار ساکنان عرب و ۵ درصد هم دیگر قومیت‌ها هستند. با این احتساب با توجه به اظهارات نژادپرستانه نتانیاهو، یک چهارم ساکنان سرزمین‌های اشغالی از حق بودن محروم می‌شوند. لغو حق بودن ۲۵ درصد از جمعیت ساکنان اراضی اشغالی، درحالی است که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش از این مدعی شده بود که «اسرائیل تنها دموکراسی خاورمیانه است». دموکراسی ادعایی نتانیاهو در شرایطی است که رژیم صهیونیستی بیش از ۷۰ سال است که سرزمین‌های فلسطینی‌ها را اشغال کرده و میلیون‌ها فلسطینی را آواره کرده است.

ایلهان عمر: خنده‌ام می‌گیرد
ادعا‌های نتانیاهو با سخنان ایلهان عمر، نماینده دموکرات امریکا در مجلس نمایندگان همزمان شده است که گفته است که «وقتی می‌گویند اسرائیل دموکراسی دارد خنده‌ام می‌گیرد، چون می‌دانم که اگر این را در هر جامعه دیگر ببینیم از آن انتقاد می‌کنیم». همین اظهارات موجی از واکنش‌ها را در بین محافل سیاسی امریکا و لابی صهیونیستی این کشور به راه انداخت و تا جایی که کنگره سعی داشت با تصویب قطعنامه‌ای، سیاست‌های ضد صهیونیستی نمایندگان کنگره را ممنوع اعلام کند.
سیاست‌های نژادپرستانه نتانیاهو علیه فلسطینی‌ها در یک سال گذشته و پس از انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس و تلاش واشنگتن برای تحمیل معامله قرن به فلسطینی ها، تشدید شده است. نیکلای ملادینوف، نماینده سازمان ملل در امور صلح غرب آسیا دو ماه پیش با انتقاد از تلاش رژیم صهیونیستی برای تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها در روستای خان‌شیخون، آن را «تخطی شدید از کنوانسیون چهارم ژنو» خواند و از رژیم صهیونیستی خواست: «ساخت و ساز در مناطق فلسطینی‌نشین را متوقف کرده و به تعهدات خود به عنوان یک قدرت اشغالگر ذیل قوانین بشردوستانه بین‌المللی و قوانین حقوق بشر بین‌المللی، احترام بگذارد». همچنین هفته گذشته کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل در گزارش سالانه از اقدام رژیم صهیونیستی در رد گزارش این سازمان در خصوص ارتکاب جنایت جنگی از سوی نیرو‌های امنیتی این رژیم در سرکوب معترضان نوار غزه اظهار تأسف کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار