کد خبر: 948723
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
افتتاح یک کشتارگاه مدرن طیور در ایوان کی گرمسار
وزیر جهادکشاورزی بر ضرورت حذف واسطه‌ها از بازار مرغ تاکید کرد و گفت: ظرفیت تولید سالانه مرغ در کشور از سه میلیون تن هم گذشته است.

محمود حجتی در حاشیه افتتاح کشتارگاه سیمرغ ممتاز آسیادر جمع خبرنگاران اظهار کرد: صنعت مرغداری در کشور روز به روز پیشرفت کرده به طوری که ظرفیت تولید مرغ کشور از 160 هزار تن در سال اول انقلاب امروز از مرز 3 میلیون تن در سال نیز گذشته است.

وی با بیان اینکه ظرفیت حداقلی تولید مرغ کشور امروز به دو میلیون و 400 تن رسیده افزود: استقبال سرمایه‌گذاران از این بخش در سراسر کشور بسیار خوب بوده است.

این عضو کابینه از تلاش برای تکمیل زنجیره تولید در حوزه گوشت مرغ خبر داد و افزود: البته در مدیریت زنجیره تولید هنوز مشکلاتی داریم.

وی با بیان اینکه خط تولید به صورت واحد و کامل مدیریت نمی‌شود ادامه داد: در حال حاضر تنها 30 درصد ظرفیت تولید کشور مدیریت کامل می‌شود. به عبارتی یک‌سوم زنجیره تولید از مرغ اجداد تا بازار مدیریت واحد دارد.

حجتی با بیان اینکه ما در مدیریت تولید از ابتدا تا انتها مشکلاتی داریم اضافه کرد: این مشکلات نیز باید به تدریج مرتفع شود.

وزیر جهادکشاورزی با ابراز خرسندی از افزایش قابل توجه بهره‌وری در صنعت مرغداری گفت: در برخی زنجیره‌های تولید ظرفیت تبدیل ما به 1.6 کیلوگرم به ازای تولید یک کیلو گوشت مرغ رسیده و این رقم فوق‌العاده‌ای است.

وی با بیان اینکه متوسط این شاخص در کشور زیر دو کیلوگرم است افزود: طی چند سال اخیر در ارتقاء بهره‌وری رشد قابل توجهی در صنعت طیور داشتیم.

حجتی از وجود قریب 270 کشتارگاه طیور و ماکیان در سطح کشور خبر داد و اظهار کرد: 64 باب و از جمله این کشتارگاه ایوان‌کی گرمسار از این کشتارگاه‌ها ذیل کشتارگاه‌های خط دو تعریف می‌شوند که از پیشرفته‌ترین کشتارگاه‌ها در صنعت طیور محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه کشتارگاه‌های خط دو مجهز به خدمات تکمیلی هستند ادامه داد: این کشتارگاه‌ها دارای استانداردهای بین‌المللی هستند و تولیدات آنها قابلیت صدور به بازارهای جهانی را دارد.

مدیر کشتارگاه سیمرغ ممتاز آسیا ایوان‌کی هم گفت: این مجتمع از سال ۱۳۹۴ با اخذ مجوز از جهاد کشاورزی و پروانه تاسیس از دامپزشکی استان آغاز به‌کار کرد و پس از ۴۰ ماه تلاش موفق شدیم تا در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب فاز اول این مجتمع دا به بهره برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه کشتارگاه صنعتی طیور در بخش های کشتار، سالن قطعه بندی ، سردخانه و کارخانه تبدیل ضایعات ایجاد شده است افزود: ظرفیت سالانه این کشتارگاه حدود سی هزار تن است که شامل کشتار ، فرآوری و بسته بندی و آلایش حاصل از کشتار است.

این تولیدکننده با بیان اینکه در این مجتمع همچنین ۱۵۰۰ تن پودر گوشت تولید می شود گفت: حدود ۳۰۰ میلیارد ریال در بخش ثابت و ۸۵ میلیارد تسهیلات بانکی و ۲۱۵ میلیارد اورده از سهم شرکا در این مجموعه که برای 70 نفر شغل ایجاد کرده سرمایه گذاری شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار