کد خبر: 948546
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان:
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان از بیسترسازی برای تکمیل زنجیره تولید کشت گلخانه‌ای در استان سمنان خبر داد.

، لطف‌الله رضائی با اشاره به برنامه‌های این سازمان برای ساماندهی گلخانه‌های کوچک مقیاس استان سمنان از طریق کشاورزی قراردادی، از حمایت ویژه جهاد کشاورزی از توسعه گلخانه‌ها در این استان کویری خبر داد .
وی با بیان اینکه عزم جدی برای حمایت از توسعه گلخانه‌ها در استان سمنان وجود دارد اظهار کرد: در این راستا ستاد گلخانه‌ای استان سمنان به صورت فعال در زمینه تسهیل در امور مربوط به فعالیت گلخانه‌های این استان و توسعه کشت گلخانه‌ای تشکیل شده است .
وی تسهیل در صدور پروانه احداث و بهره‌برداری از گلخانه‌ها، کاهش استعلامات، تعدیل فواصل و حریم‌ها، معافیت عوارض ساختمانی مربوط به گلخانه‌ها، رفع موانع پرداخت تسهیلات و مواردی از این دست را از جمله حمایت‌های ستاد گلخانه‌ای استان سمنان برای توسعه گلخانه‌ها در این استان برشمرد .
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به دیگر حمایت‌های ستاد گلخانه‌ای این استان برای توسعه کشت گلخانه‌ای در استان پهناور سمنان عنوان کرد: ستاد گلخانه‌ای استان سمنان با دعوت از شرکت‌های سازنده گلخانه‌ها و نیز شرکت‌های صادر کننده محصولات گلخانه‌ای به منظور ایجاد ارتباط با تولید کنندگان محصولات گلخانه‌ای در استان سمنان و همچنین با پیگیری کشاورزی قراردادی در گلخانه‌های این استان زمینه را برای تکمیل زنجیره تولید در بخش گلخانه ای استان سمنان فراهم می‌کند .
رضائی با بیان اینکه امروز زمینه برای سرمایه‌گذاری در بخش کشت گلخانه‌ای در استان سمنان به صورت کامل مهیا است از صاحبان منابع و سرمایه و نیز مالکان اراضی دارای آب دعوت کرد که به صورت مستقل یا با همکاری شرکت شهرک های کشاورزی استان سمنان برای ایجاد زیرساخت‌های احداث گلخانه وارد عرصه کشت گلخانه‌ای در استان سمنان شوند .
وی از گلخانه‌داری به عنوان سرمایه‌گذاری مطمئن در بخش کشاورزی یاد کرد و گفت: متقاضیان احداث گلخانه‌های متوسط و کوچک نیز می‌توانند در قالب گلخانه‌های کوچک مقیاس در این بخش سرمایه‌گذاری کنند .
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه امروز یکی از مشکلات تولید کنندگان بخش کشاورزی پراکندگی تولید است؛ تنها راه سازماندهی این مهم را ایجاد تشکل‌های فعال در بخش بازار محصولات تولیدی گلخانه‌ای و ورود به حوزه کشاورزی قراردادی دانست و افزود: متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش گلخانه‌ای کوچک مقیاس نیز می‌توانند با کمک جهاد کشاورزی استان سمنان فعالیت خود را در بازارهای داخلی و خارجی از طریق ایجاد تشکل های فعال در حوزه بازار محصولات تولیدی و نیز از طریق کشاورزی قراردادی ساماندهی کنند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر