کد خبر: 947928
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدای استان تهران:
فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدای استان تهران با اشاره به پروژه ۲۸۰هکتاری سامانه نوین آبیاری در روستای معین‌آباد شهرستان پیشوا گفت: این پروژه در مدت ۱۲۰ روز به پایان رسیده و تحویل بهره‌برداران خواهد شد و آنچه در این پروژه اهمیت دارد، هم افزایی سپاه و بسیج با دستگاه‌های اجرایی است که هدفی جز کمک و حمایت از مردم ندارد.
بهناز قاسمی
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: روز گذشته کلنگ پروژه ۲۸۰ هکتاری سامانه نوین آبیاری در روستای معین‌آباد شهرستان پیشوا پس از یک سال و نیم تحقیق و بررسی و پیگیری مستمر سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه حضرت سیدالشهدای استان تهران به زمین زده شد.
مجری این طرح، سپاه حضرت سیدالشهدای استان تهران است و با همکاری جهاد کشاورزی و معاونت برنامه‌ریزی استاندار تهران، طرح آبرسانی به زمین‌های کشاورزی که سال‌ها رها شده بودند، اجرا خواهد کرد. در سال ۹۶ سپاه استان، تفاهمنامه‌ای با جهاد کشاورز‌ی و معاونت برنامه‌ریزی استاندار‌ی به امضا رساند تا طرح ۴۰۰ هکتاری را در شهرستان پیشوا به صورت آزمایشی آغاز کند، اما در یک سال و نیم گذشته به دلیل بروز برخی مشکلات و مخالفت‌ها از سوی سازمان‌های مختلف این پروژه به سرانجام نرسید و به ۲۸۰ هکتار تقلیل یافت. ۲۸۰ هکتار زمین سال‌ها رها شده‌بود و به دلیل مشکلات بی‌آبی هیچ زراعتی در آن صورت نمی‌گرفت؛ چراکه انتقال آب از رودخانه بر سر زمین‌های کشاورزی اقتصادی نبود. اکنون با آغاز این پروژه، پیمانکاری از سوی روستاییان معرفی شده و با نظارت سپاه استان تهران پروژه آغاز خواهد شد. قرار است گندم، جو، سبزی و صیفی با روش آبیاری تحت فشار در این زمین‌ها کاشته شود.
فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدای استان تهران که در این مراسم سخن می‌گفت، از تعامل دستگاه‌های دولتی با سپاه و بسیج خبر داد و افزود: تفاهمنامه اجرای این پروژه یک سال و نیم قبل با وزارت جهاد کشاورزی و استانداری منعقد شد و اکنون با تصویب اجرای سامانه نوین آبیاری در ۲۸۰ هکتار زمین کشاورزی که سال‌ها قبل رها شده بودند، اجرای این پروژه آغاز می‌شود.
سردار حسن حسن‌زاده با اشاره به بودجه تخصیص یافته به این پروژه گفت: هزینه پروژه ۲۳ میلیارد و ۶۴۹ میلیون و ۲۴۰ هزار و ۷۷۹ ریال است که وزارت جهاد کشاورزی مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان آن را پرداخت خواهد کرد و آورده کشاورزان نیز ۷۴۰ میلیون تومان خواهد بود. وی زمان اتمام پروژه را سه ماه عنوان کرد و گفت: مجری این طرح سازمان بسیج مهندسین استان تهران می‌باشد و پیمانکار آن نیز مردمی است به عبارت دیگر بهره‌برداران و اهالی روستا خودشان پیمانکار معرفی کرده‌اند و قرار است در مدت ۱۲۰ روز پروژه به پایان برسد.

اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم
حسن‌زاده با اشاره میزان اشتغالزایی این طرح گفت: هزار نفر به صورت مستقیم و ۸ هزار نفر به صورت غیر‌مستقیم در این پروژه مشغول خواهند شد. فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدای استان تهران با اشاره به افزایش بهره‌وری با اجرای این پروژه گفت: افزایش بهره‌وری در واحد سطح ۴۰ درصد و کاهش و مصرف بهینه آب در واحد سطح ۶۰ درصد خواهد بود. وی با اشاره به مشکلات کمبود آب در این روستا و شهرستان افزود: منابع آبی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، دو حلقه چاه با خروجی ۲۰ لیتر بر ثانیه و ۱۴۰ لیتر آب در ثانیه حقابه روستا خواهد بود. وی تأکید کرد: اجرای این پروژه بهانه‌ای شد که برای روستا حقابه درنظر گرفته شود وروستاییان روزانه از ۱۴۰ لیتر آب بر ثانیه بهره‌مند شوند.
وی تعداد بهره‌برداران را ۶۰ نفر به صورت خرده مالک و تجمیع شده اعلام کرد و افزود: با اجرای‌ایم طرح در روستای سعید‌آباد زمین‌های کشاورزی تجمیع شده و پس از سال‌ها کاشته می‌شوند. وی با تقدیر از اعتماد بهره‌برداران به مجری طرح (سپاه استان تهران) گفت: سپاه و بسیج با تمام توان در خدمت مردم هستند و با همکاری با دستگاه‌های دولتی از هیچ کمکی فروگذار نیستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار