کد خبر: 947750
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی عنوان کرد
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: 800 میلیارد ریال منابع مالی در قالب برنامه ششم توسعه برای اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری در این استان تامین شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: 800 میلیارد ریال منابع مالی در قالب برنامه ششم توسعه برای اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری در این استان تامین شد.

مهدی زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در نشست ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان مرکزی، افزود: اجرای کامل طرح بازآفرینی شهری نیازمند تامین منابع مالی بیشتر است اما اعتبار تامین شده برای آغاز کار مطلوب و چشمگیر می باشد. 
وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از طرح بازآفرینی پایدار شهری استان مرکزی سکونتگاه های غیر رسمی را در بر می گیرد که این هشت محله در اراک و ساوه مشخص و تحقیقات اولیه برای اجرای طرح انجام شده است. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: مقاوم سازی، ساماندهی سیما و منظر شهری، بهبود کیفیت زندگی شهروندان از مهمترین اهداف طرح بازآفرینی شهری است. 
زندیه وکیلی اظهار داشت: علاوه بر این ساخت و ساز در مناطق خالی محدوده شهری نیز یکی دیگر از اولویت های طرح بازآفرینی شهری است و در این طرح از افزایش محدوده شهری جلوگیری می شود. 
وی ادامه داد: ساخت 2 هزار و 87 واحد مسکونی در طرح بازآفرینی پایدار شهری استان مرکزی مصوب شده که برش شهرستانی این طرح نیز مشخص شده و عملیات اجرایی آن نیز به زودی آغاز می شود. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی اضافه کرد: طرح ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی تنها در اراک و ساوه انجام می شود اما طرح کلی بازآفرینی شهری در همه نقاط استان قابلیت اجرا دارد. 
زندیه وکیلی افزود: ستاد بازآفرینی پایدار شهری مرکز استان تشکیل شده و در شهرستان ها نیز باید تشکیل و نشست ها با دبیری شهرداران مراکز شهرستان ها برگزار و نتایح به ستاد استانی ارایه شود. 
وی اضافه کرد: با توجه به تامین اعتبار اولیه طرح بازآفرینی پایدار شهری استان مرکزی این طرح از سال آینده در استان آغاز می شود. 
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی بیان کرد: ایجاد اشتغال و تامین زیرساخت های موجود در مناطق اجرای طرح بازآفرینی پایدار شهری به خوبی دیده شده و با اجرای این طرح بخش عمده ای از مشکلات اشتغال منازق نیز رفع می شود. 
زندیه وکیلی بیان کرد: نوسازی بافت های مسکونی شهری و روستایی با هدف افزایش رفاه و سلامت مردم و کمک به توسعه زندگی شهری و روستایی، در سال های گذشته به یکی از دغدغه های مهم دولت تدبیر و امید تبدیل شده بود که با اجرای طرح بازآفرینی شهری بخش عمده ای از این نگرانی ها از بین می رود. 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر