کد خبر: 947013
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
رئیس کمیته امداد میامی:
رئیس کمیته امداد میامی بابیان اینکه این شهرستان از نظر جایگاه جمع‌آوری زکات در رتبه چهارم استان قرار دارد، گفت: در این راستا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات جمع‌آوری شد.

محمد مهدی اصغری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) میامی در شورای زکات میامی به میزبانی دفتر امام جمعه این شهر ضمن بیان اینکه امسال یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان زکات در میامی جمع‌آوری شد، ابراز داشت: این درحالی که سال گذشته در همین مدت ۹۳۸ میلیون تومان زکات جمع‌آوری شد که مقایسه این دو آمار رشد ۳۶۰ میلیون تومانی را نشان می‌دهد.

وی بابیان اینکه زکات مستحب امسال یک میلیارد و ۵۱ میلیون تومان است، اضافه کرد: سال گذشته این رقم ۷۴۸ میلیون تومان را شامل می‌شد.

رئیس کمیته امداد میامی بابیان اینکه در حوزه زکات واجب نیز امسال ۱۹۳ میلیون تومان و سال گذشته ۱۴۳ میلیون تومان جمع‌آوری‌شده است، ابراز داشت: مقایسه این دو آمار رشد ۵۰ میلیون تومانی را نشان می‌دهد.

اصغری بابیان اینکه فطریه عام و سادات سال جاری ۵۱ میلیون تومان را شامل می‌شود، تصریح کرد: این رقم در مدت مشابه سال قبل ۴۱ میلیون تومان است که حدود ۱۰ میلیون افزایش داشت.

وی بابیان اینکه مبلغ نقدی در کالای زکات واجب و مستحب سهم فقرا ۴۸۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود، اضافه کرد: از این مبلغ ۶۸ میلیون تومان برای پروژه‌های عام‌المنفعه و مابقی به صورت مستقیم به نیازمندان پرداخت‌شده است.

رئیس کمیته امداد میامی بابیان اینکه مبلغ ۱۷۴ میلیون تومان به صورت نقدی به کیمته امداد پرداخت‌شده است، ابراز داشت: این مبلغ در سر فصل‌های جهیزیه هشت مورد، درمان ۱۵ مورد، تحصیل ۷۵ مورد، معیشت ۶۰۵ مورد و مسکن سه مورد هزینه شده است.

اصغری بابیان اینکه میامی از نظر جایگاه درآمدی کمیته امداد در سطح استان رتبه چهارم بعد از دامغان، شاهرود و سمنان را دارد، افزود: با توجه به اینکه در آستانه جشن نیکوکاری قرار داریم انتظار می‌رود همه اقشار جامعه درراه یاری به نیازمندان پیش‌قدم شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر