کد خبر: 946622
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
با حضور وزیر راه وشهرسازی انجام شد
با حضور وزیر راه وشهرسازی 528 واحد مسکوني اقشار کم درآمد کوي کوثر اراک افتتاح شد.

با حضور وزیر راه وشهرسازی  528 واحد مسکوني اقشار کم درآمد کوي کوثر اراک افتتاح شد.

محمد اسلامي وزير راه و شهرسازي در این مراسم  اظهار داشت: يکي از برنامه هاي محوري دولت دوازدهم، جريان بخشيدن به توليد مسکن در کشور مي باشد و پروژه مسکوني کوي کوثر اراک نيز در راستاي همين برنامه به انجام رسيده است که در قالب پروژه 400هزار واحد جديد در سطح کشور توسط بنياد مسکن انقلاب اسلامي پيگيري مي شود.

وزير راه و شهرسازي افزود: پيش بيني مي شود که در ادامه اين طرح و در اراضي جديد جانمايي شده در استان مرکزي، هشت هزار واحد مسکوني احداث شود تا بتوان براي اقشار کم درآمد زمينه خانه دار شدن را فراهم کرد.

وي بيان کرد: پروژه کوي کوثر اراک در يک مکان مناسب احداث گرديده و معيارهاي شهرسازي و استانداردها نيز در آن رعايت شده که قابل ستودن است و زمينه ايجاد فضاي آموزشي و مسجد و ساير فضاهاي مورد نياز نيز در اين محدوده با کمک خيران و استانداري مرکزي مهيا شده و مابقي نيز فراهم خواهد شد.

وزير راه و شهرسازي خاطرنشان ساخت: امروز 528 خانوار در واحدهاي مسکوني اين پروژه مستقر شدند و اميدواريم که اين پروژه ساخت مسکن اقشار کم درآمد در چند سال آينده، زمينه خانه دار شدن بخش عمده اي از اين اقشار را فراهم سازد.

اسلامي تصريح کرد: زمين در اختيار سازمان هاي حمايتي مربوطه به اقشار کم درآمد همچون کميته امداد و بهزيستي قرار داده شده و خواهد شد و در همين راستا 10 هزار واحد مسکوني مهر در سطح کشور توسط کميته امداد احداث شد.وزير راه و شهرسازي ادامه داد: اين برنامه ساخت مسکن اقشار کم درآمد به صورت استمراري ادامه خواهد يافت و مقطعي نيست و وزارت راه نيز زمين را در اختيار مي گذارد و حمايت خواهد کرد.

وزير راه و شهرسازي گفت: قصد و برنامه اي براي افزايش وام مسکن نداريم، چرا که معتقديم اين اقدام موجب افزايش قيمت مسکن خواهد شد و اقشار کم درآمد براي تامين مسکن بيشتر دچار مشکل مي شوند.

وي در رابطه با افزايش يا عدم افزايش وام مسکن نيز گفت: قصد و برنامه اي براي افزايش وام مسکن نداريم، چرا که معتقديم اين اقدام موجب افزايش بيش از پيش قيمت مسکن خواهد شد و اقشار کم درآمد براي تامين مسکن بيشتر دچار مشکل مي شوند. در اين رابطه تلاش داريم قيمت تمام شده ساخت مسکن را با چند تدبير که مدنظر داريم، کنترل کنيم.

وزير راه و شهرسازي در رابطه با برنامه ريزي وزارت راه و شهرسازي براي نوروز پيش رو اظهار داشت: در اين زمينه مقدمات فراهم و ستادها تشکيل شده اند و اقدامات لازم در حال انجام است تا حتي الامکان از بروز حوادث جلوگيري شود و در اين رابطه سهم 99 درصدي مردم در رعايت قوانين رانندگي نيز که موجب جلوگيري از بروز حوادث است، بسيار اهميت دارد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها