کد خبر: 946500
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ روحانی در جبهه های برد حق علیه باطل به فیض شهادت رسیدند که ۴۰۰ تن از این شهدا متعلق به روحانیون آذربایجان غربی هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در همایش علمداران عاشورایی، نکوداشت رزمندگان روحانی استان آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه ۴۰۰ روحانی رزمنده استان در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند، اظهار داشت: وجب‌به‌وجب منطقه آذربایجان غربی آغشته به خون شهداست.

وی با بیان اینکه روحانیون همواره در کنار مردم در جبهه‌ها حاضر بوده‌اند، افزود: اگر نگاهی به تاریخ پرفراز و نشیب ایران اسلامی داشته باشیم، می‌دانیم که علما همواره مسئولیت راهنمایی و هدایت جامعه را

برعهده داشته‌اند و در حوادث مختلف و جریانات و بحرانهای بسیاری، به ویژه مبارزات مردم ایران علیه طاغوت، پیشاپیش مردم حرکت کرده و به قیام برخاسته‌اند.

حجت‌الاسلام‌ آل‌هاشم ادامه داد: تشکیل حکومت اسلامی نیز افق‌های تازه‌ای را برای ملت ایجاد کرد و علما و روحانیون مسئولیت سنگین‌تری را عهده‌دار شدند تا از ارزش‌های والای امام راحل دفاع کنند.

وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران از آغاز تحت عنوان یک نظام روحانی شناخته شده و هیچگاه امکان تفکیک نظام از روحانیت وجود ندارد و نهاد مقدس روحانیت از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی نقش بی‌بدیلی ایفا کردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ابراز کرد: مدیریت عمومی جامعه، یکی از ممتازترین نقش برای روحانیت بود که در طول این چهل سال ایفا شده است و ترویج ارزش‌های اخلاقی و دینی از دیگر وظایف روحانیت بوده و در دوران دفاع مقدس به نحو بارزی این نقش خود را نشان داده و تقویت شده و کاملا برای مردم نیز روشن است.

وی با اشاره به اینکه در دهه‌های اخیر که رویکرد دشمنان در مقابله با نظام اسلامی نرم‌افزارانه و فرهنگی بوده است، یادآور شد: نقش روحانیت در دفاع از حریم اخلاق و باورهای دینی مردم نیز بسیار قابل‌توجه بوده است و امروز روحانیت در مقابل هجمه عظیم فرهنگی دشمن محکم ایستاده و در حال مقابله هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آل‌هاشم گفت: نقش روحانیون در جهاد و شهادت و ترغیب دیگران برای جهاد و مبارزه در راه خدا و مبارزه با دشمنان اسلام محدود نشده است، بلکه نه تنها وظیفه دعوت به جهاد و مبارزه با دشمنان را داشته‌اند، بلکه خود نیز پیشگام بوده و ۳۴۱۷ نفر از روحانیون در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشته‌اند.

وی تاکید کرد: روحانیت نمی‌تواند خود را از مسائل سیاسی دور کند و نباید وابسته به جناح‌ها باشد، بلکه باید با مفاهیم انقلاب آشنا بوده و تجزیه و تحلیل کنند و باید آگاه‌ترین قشر نسبت به مسائل سیاسی باشند و روحانیون نقش بی‌بدیلی در مبارزه با خرافات و شبهه‌پراکنی‌ها دارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه وجب به وجب آذربایجان غربی آغشته به خون شهدای دفاع مقدس است، افزود: از هر یکهزار طلبه ۴۰ طلبه در کشور به شهادت رسیده است، روحانیت نقش ممتازی در دوران دفاع مقدس داشته است. چرا که هم دیگران را دعوت به دفاع کرده و هم خودش حضور داشته است.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: از آنجا که مشروعیت و تداوم اسلام منوط به ارزش های اسلامی است وظیفه روحانیت مقابله با تهدیدات نرم دشمنان است، تداوم حیات شجره طیبه انقلاب ایمان مردم و اعتقادات آنان است بنابراین روحانیت باید برای تقویت بنیه دینی مردم تلاش کند.

وی با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب در خصوص گام دوم انقلاب اسلامی، اذعان کرد: ویژگی های مختلفی در این بیانیه رهبری وجود دارد؛ ویژگی نخست این که دارای جامعیت است، در آن هم مشکلات اشاره شده، هم سو تدبیری ها و نیز ظرفیت ها و امکانات بی بدیلی که در کشور وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه مهمترین سرمایه کشور ظرفیت نیروی انسانی است، ابراز کرد: نگاه به آینده از دیگر ویژگی های این بیانیه است چشم اندازی که رسیدن به مسیر قله ها را در این بیانیه یادآوری می کند تا امیدزدایی رسانه های غربی کرده و کنشگران سیاسی معاند را خنثی کند.

حجت الاسلام آل هاشم، تاکید کرد: مقام معظم رهبری در این بیانیه قله و مقصد مردم ما را ترسیم کرده و امید می دهد که مسیر طی نشده را باید طی کرد تا به قله رسید.

وی، ادامه داد: مخاطب قرار دادن جوانان در این بیانیه بسبار مهم است لذا مسئولان باید به جوانان اهمیت دهند.

امام جمعه تبریز، با اشاره به اینکه مخاطب این بیانیه تمامی مردم ایران و جهان است، اظهار داشت: حتی دشمنان ما هم مخاطب این بیانیه هستند چرا که به آنان هشدار می دهد که با چه ملتی طرف هستید اما مخاطب اصلی جوانان و آینده سازان انقلاب است، جوانان می توانند موتور محرکه انقلاب باشند.

حجت الاسلام آل هاشم، تصریح کرد: ۲۶ میلیون نفر ۱۵ تا ۴۰ سال داریم‌ و از بین ۱۴ میلیون نفر دارای تحصیلات عالیه هستند این جوانان در فضای معنوی بعد ازانقلاب متولد شده و ظرفیت خوبی برای کشور هستند.

وی، افزود: تاکید بر مبانی و شعارهای انقلاب اسلامی از دیگر ویژگی های بیانیه بوده و ویژگی پایانی بیانیه توجه به دفاع مقتدرانه است، ما شروع کننده جنگ نبودیم اما اگر شروع بشود دفاع مقتدرانه خواهیم داشت.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر