کد خبر: 946338
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
سرپرست معاونت بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی:
سرپرست معاونت بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: ۳ هزار و ۴۴۵ هکتار از مساحت شهر‌های استان جزو سکونتگاه‌های غیررسمی محسوب می‌شود که ۲.۸ درصد سکونتگاه‌های غیررسمی کل کشور است.

جلیل تقی‌دخت اظهار کرد: 3 هزار و 445 هکتار از مساحت شهرهای استان جزو سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه نشین محسوب می‌شود.

سرپرست معاونت بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این میزان 11 درصد از کل مساحت شهرنشینی استان را شامل می‌شود، اذعان کرد: با احتساب اطلاعات مرکز آمار ایران، 2.8 درصد حاشیه نشینان کل کشور در استان آذربایجان‌غربی هستند.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی دارای 30 هزار و 358 هکتار مساحت شهری است، افزود: از این میزان 2 هزار و 166 هکتار مربوط به بافت فرسوده، 553 هکتار مربوط به بافت تاریخی، سه هزار و 445 هکتار مربوط به سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه نشین و 6 هزار و 164 هکتار مربوط به بافت ناکارآمد شهری است.

سرپرست معاونت بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: آماری از تعداد جمعیت ساکن در حاشیه شهرهای استان در دست نیست و یکی از اقدامات اصلی حوزه بازآفرینی انجام مطالعات بر روی مناطق حاشیه نشین استان بوده که نیازمند اعتبارات ویژه از سوی سازمان برنامه و بودجه است.

تقی‌دخت با بیان اینکه برنامه عملیاتی بازآفرینی در 47 محله شهری حاشیه نشین استان بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا سال 1400 اجرا می‌شود، اظهار کرد: امسال برنامه عملیاتی بازآفرینی بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک دستگاه‌های اجرایی در 17 محله شش شهر استان اجرا می‌شود و از سال آتی تا سال 1400 نیز هر سال باید حداقل در 10 محله شهری این برنامه عملیاتی پیاده سازی شود.

وی در خصوص برنامه عملیاتی بازآفرینی نیز گفت: پروژه‌های بهبود و ارتقاء زیرساخت‌ها و خدمات شهری، پروژه‌های توانمندسازی در جهت حمایت از گروه‌های آسیب‌پذیر اجتماعی، پروژه‌های توانمندسازی اقتصادی شامل ارتقاء وضعیت معیشت؛ اشتغال‌زایی و بهبود مسکن و پروژه‌های ظرفیت‌سازی در مدیریت محلی به خصوص شهرداری‌ها از جمله مهمترین اقدامات برنامه عملیاتی بازآفرینی است که با مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی اجرا می‌شوند.

سرپرست معاونت بازآفرینی و مسکن اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه خوی با یک هزار و 47 هکتار و ارومیه با یک هزار و 27 هکتار سکونتگاه‌های غیررسمی به عنوان بزرگترین شهرهای استان درگیر حاشیه نشینی هستند، خاطر نشان کرد: از مجموع 23 شهر استان شهرهای ارومیه، خوی، میاندوآب، بوکان، مهاباد و پیرانشهر حاشیه نشین دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر