کد خبر: 946336
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
طی هفته آينده
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی از واردات دام زنده طی هفته‌های آتی به کشور از طریق مرز بازرگان خبر داد.

کامیار داهیم با اشاره به افزایش قیمت گوشت در کشور و مشکلات ناشی از آن اظهارداشت: با هدف تامین گوشت مورد نیاز و تعدیل قیمت در استان و منطقه مجوزهای لازم برای واردات دام زنده سبک و سنگین از طریق مرز بازرگان صادر شده است.

وی با بیان اینکه دام های زنده از کشورهایی که با آنها پروتکل بهداشتی امضا شده وارد می شود افزود: آذربایجان غربی و مرز بازرگان منطقه تعیین شده برای ورود این دام های زنده است که مذاکرات لازم در این خصوص انجام و مجوزهای موردنیاز نیز صادر شده است.

داهیم خاطرنشان کرد: آذربایجان غربی تنها استان معین در این زمینه است که برابر مقرارت تمامی دام های زنده سبک و سنگین وارد شده از طریق مرز بازرگان در سه کشتارگاه صنعتی استان ذبح و در صورت نیاز ضمن تامین گوشت مورد نیازآذربایجان غربی به سایر استانهای کشور نیز ارسال می شود.

مدیرکل دامپزشکی با تاکید بر اینکه دام های زنده وارد شده از طریق استان به صورت صد در صدی ذبح خواهند شد افزود: در این راستا دام های سبک از کشور قزاقستان و قرقیزستان و دام های سنگین از کشورهای ترکیه، رومانی و اسپانیا از طریق مرز بازرگان وارد می شود.

وی، ادامه داد: پیش بینی می شود با وارد کردن این دام ها روزانه ۶۰ تن گوشت قرمز در استان تولید شود که از این میزان ۲۰ تن در سطح استان آذربایجان غربی توزیع و مابقی به استانهای اطراف کشور ارسال و توزیع می شود.

داهیم، تعدیل قیمت و تنظیم بازار گوشت را از مهمترین اهداف این واردات اعلام و اضافه کرد: امیدواریم در هفته های پایانی سال شاهد کنترل و ساماندهی بازار گوشت در استان و منطقه و نیز تعدیل سازی قیمت آن باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر