کد خبر: 945376
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷
رئیس دانشگاه دامغان خبر داد
رئیس دانشگاه دامغان گفت: عملکرد این واحد دانشگاهی در حوزه کارآفرینی و مهارت آموزی، سبب کسب رتبه ششم کشور شد.

عبدالعلی بصیری افزود: دانشگاه دامغان در بین 52 موسسه آموزش عالی کشور شامل دانشگاه، پژوهشکده و مرکزهای رشد و فناوری موفق به کسب این رتبه شده است.
رئیس دانشگاه دامغان اضافه کرد: این واحد دانشگاهی براساس اطلاعات منتشر شده از سوی معاونت پژوهشی و فناوری و دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه دامغان در بین دانشگاه هایی که اطلاعات حوزه کار آفرینی و مهارت آموزی سال تحصیلی جاری را بارگذاری کرده اند، موفق به کسب رتبه شد.
بصیری تصریح کرد: این رتبه بندی با هدف شناسایی وضعیت دانشگاه ها و مرکزهای آموزش عالی درخصوص دوره های مهارت افزایی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: ساختارهای مرتبط با دوره مهارت افزایی، اقدام های لازم در راستای توسعه دوره های مهارت افزایی و برنامه های آینده برای توسعه و ساماندهی دوره مهارت افزایی از جمله عنوان های این رتبه بندی بوده است.
وی به راه اندازی مرکز نوآوری دانشگاه دامغان در سال 95 اشاره کرد و گفت: گروه های دانشجویی این دانشگاه می توانند در این مرکز وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هزینه و تجهیزات دانشگاه، ایده های خود را اجرایی کنند تا برای ثبت اختراع اقدام شود.
بصیری گفت: ایده های نو دانشجویان می تواند تجاری سازی و پیش درآمد مرکز رشد برای این واحد دانشگاهی باشد که این امر از مهم ترین اهداف دانشگاه دامغان است.
وی به شرکت های دانش بنیان فعال در دانشگاه دامغان اشاره کرد و گفت: چهار شرکت دانش بنیان در حوزه فنی مهندسی، زیست شناسی، شیمی و آی تی در این واحد دانشگاهی مشغول به فعالیت هستند.
رئیس دانشگاه دامغان گفت: در سال های 95 و 96 دانشجویان دانشگاه دامغان موفق به ثبت هشت مورد اختراع شدند.
در حال حاضر پنج هزار و 400 دانشجو در 65 رشته و گرایش در دانشگاه دولتی دامغان تحصیل می کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر