کد خبر: 943308
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
در سالجاری؛
رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت گفت: از ابتدای امسال تاکنون 6 موقوفه به مساحت 16 هزار و 132 مترمربع با صلح و سازش از دست متصرفان خارج شده و در سامانه جامع موقوفات به ثبت رسیده است.

رحمان شمسی افزود: ارزش این تعداد موقوفات رفع تصرف شده بر اساس گزارش کارشناسان 13 میلیارد و 600 میلیون ریال برآورد شده است.

وی بیان کرد: هشت هزار مترمربع باغ انگور، هشت هزار مترمربع زمین کشاورزی، 2 باب مغازه سه دهنه با متراژ 12 مترمربع، یک باب ساختمان مسکونی 2 طبقه به متراژ 120 مترمربع در داخل شهر سردشت به همراه یک مغازه تجاری از جمله موقوفات بازپس گیری شده است.

شمسی، اظهار داشت: به منظور ساماندهی اراضی و املاک موقوفه در مناطق شهری و روستایی و حل مشکلات تصرف این اماکن در مجموعه حقوقی، گزارش های رسیده در این خصوص طبق اسناد بررسی و مطابق آن ها اقدام می شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه سردشت گفت: رفع اختلاف های اراضی موقوفه با نشست های شورایی و ریش سفیدان در مناطق روستایی و شهری با همدلی و تفاهم حل و فصل می شود.

شمسی با تاکید بر جایگاه ارزشمند سنت حسنه وقف گفت: مردم خیرخواه این شهرستان موقوفات زیادی را به جای گذاشته و این اداره بر خود لازم می داند که در جهت حفظ و صیانت از آنها تلاش کند.

وی از مردم شهرستان خواست که با افراد سودجو که در تصرف اراضی موقوفه نقش دارند مقابله و حامی موقوفات باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر