کد خبر: 941192
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
رئیس اتاق بازرگانی کشورمان که به همراه ظریف به دهلی‌نو رفته است، ابراز امیدواری کرد که با حل مکانیزم بانکی از طریق روپیه شاهد حل گسترش روابط بانکی بین ایران و هند باشیم. وی می‌گوید اخبار خوشایندی از حذف دلار در مبادلات ایران و هند مطرح است.

جوان آنلاین: غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران در نشست اقتصادی مشترک ایران و هند که با حضور ظریف در پایتخت هندوستان برگزار شد، در سخنانی گفت:‌ برای همه ما جای خوشحالی فراوان دارد که این همایش با حضئور مقامات عالیرتبه دو کشور برگزار گردد.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران؛ این نشست را باید ادامه سفرهای مقامات عالیرتبه کشور بدانیم که تداومی محکم برای رابط دیرینه دو کشور می باشد. باید رابطه قوی سیاسی، فرهنگی و تاریخی را با تقویت روابط اقتصادی پاسخ درست دهیم.

شافعی در ادامه تأکید کرد: من اینجا اعلام می‌کنم که بخش خصوص ایران آماده همکاری با همتایان خود در زمینه همکاری بلندمدت اقتصادی هستند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در ادامه در تشریح برخی از مشکلات در همکاری‌های اقتصادی ایران و هند اظهار داشت: موانع گمرکی برای واردات ایرانی به ویژه محصولات ایرانی نظیر زعفران، سد بزرگی را برای تولید کنندگان و صادرکنندگان ایرانی ایجاد کرده است. این در حالی است که از کشورهای دیگر کالاهایی بدون تعرفه به هند وارد می شود. این در حالی است که کالاهایی مانند چای و برنج از هند بدون تعرفه وارد می شوند. مقامات باید این مشکلات را حل کنند تا مسیر برای همکاری هموار شود.

غلامحسین شافعی در ادامه گفت: امید است که با حل مکانیزم بانکی از طریق روپیه شاهد حل گسترش روابط بانکی باشیم. در حال حاضر انتقال پول در زمینه دارو مشهود است. این امر قبلا از طریق بانک یوکو و سنترال بانک انجام می شد که الان با مشکل مواجه است. حدود 90 شرکت ایرانی در زمینه دارو با طرفهای هندی همکاری می‌کنند. اخبار خوشایندی این روزها در محافل اقتصادی در کشور مطرح است که حذف دلار از مبادلات ایران و  هند می‌باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاوری ایران در ادامه معافیت مالیاتی دولت هند برای خرید محصولات پتروشیمی با روپیه را از جمله این مزیت‌ها خواند.

شافعی در ادامه سخنان خود در نشست اقتصادی مشترک ایران و هند گفت:‌ بیایید فارغ از تحریم‌های آمریکا، با اراده و گامهای پرصلابت‌تر، بیش از گذشته با همکاری با هم ادامه دهیم. امیدوارم با عزم راسخ مقامات دو کشور و شور و اشتیاق بخش های خصوصی دیده می‌شود، شاهد تسریع در همکاری بخش خصوصی و هدف 30 میلیارد دلاری در همکاری دو کشور را محقق کنیم.

وی در پایان سخنانش تأکید کرد: من آمادگی کامل فعالان اقتصادی و بخش خصوصی ایران را برای ایفای نقش در تحقق اهداف روابط دوجانبه و همکاری اقتصادی دو کشور اعلام می‌کنم. امیدوارم سفر آقای ظریف به هند نقطه عطفی در روابط دو کشور باشد.

ظریف روز گذشته برای دیداری سه روزه و رایزنی با مقامات ارشد سیاسی و اقتصادی هند وارد دهلی‌نو شد.

هند جزو خریداران عمده نفتی ایران محسوب می‌شود. دهلی‌نو همچنین برای توسعه بندر راهبردی چابهار سرمایه‌گذاری کرده است.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
0
0
دراین معاملات کاغذ داده میشه وکاغذکاهی گرفته میشه خودتون هم می دونید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار