کد خبر: 939839
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و بار و مسافر اسلامشهر:
ابراهیم ابراهیم گفت: هیچ اتوبوسی تحت پوشش سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اسلامشهر خارج از خطوط اتوبوسرانی این مجموعه فعالیت ندارد .
محمدرضا عباسی

در پی بروز حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و اظهارات نادرست یکی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران ،مدیرعامل سازمان حمل ونقل بار و مسافرشهرداری اسلامشهردرگفتگویی ، اظهارداشت:سانحه غم انگیز واژگونی یک دستگاه اتوبوس وکشته ومجروح شدن تعدادی ازدانشجویان گردید ،برای اقشار مختلف مردم جامعه بسیارناراحت کننده بود، اما اظهارات یکی ازاعضای شورای شهر تهران این ناراحتی را برای مجموعه کارکنان این سازمان و شهروندان فهیم اسلامشهر چندین برابر کرده و موجب اعتراض این عزیزان قرار گرفت.
ابراهیم با تاکید براینکه اظهارات این عضو شورای شهر تهران نادرست و احتمالاً هم مغرضانه بوده ،بیان کرد:طی چند سال گذشته که متأسفانه هیچ حمایت و کمکی ازسوی دولت به سازمان های اتوبوسرانی کشورنشده، ناوگان حمل و نقل عمومی واتوبوسرانی شهرستان اسلامشهر، ازسال ۸۸ هیچ‌گونه اتوبوسی مازاد بر نیازمجموعه نداشته وفقط در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی اتوبوس‌های این مجموعه با شرایط ویژه و با رعایت چارچوب قوانین به بخش خصوصی واگذارشده و البته تحت نظارت این سازمان فعالیت داشته اند.
وی افزود: درنیمه نخست سال جاری وبا پیگیری ها ومساعدت شهرداروموافقت و حمایت های اعضای شورای اسلامی شهراسلامشهر، تعداد ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده که تاکنون بیش از ۲۵ دستگاه از این اتوبوس ها وارد ناوگان اتوبوسرانی اسلامشهر شده و مابقی هم تا پایان سال به این مجموعه خواهند پیوست.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافرشهرداری اسلامشهر، تأکید کرد: با توجه به اینکه روزانه جمعیت زیادی از شهروندان اسلامشهری و همچنین تعداد بی شماری از شهروندان ساکن تهران در مسیربین این دوشهربرای انجام فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، علمی وغیره تردد می کنند، تعداد اتوبوس های به کارگیری شده پاسخگوی نیازهای این عزیزان نبوده و امکان فعالیت اتوبوسهای این سازمان ، درخارج ازخطوط تعیین شده وجود نداشته،هیچ‌گونه اتوبوسی به سایر نقاط خارج از خطوط تعیین شده تحت عنوان دربستی و غیره فعالیت ندارد.
وی با اشاره به کمبود اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی اسلامشهر ،افزود: در سال جاری و در راستای بهسازی ناوگان اتوبوسرانی، تعدادی ازاتوبوسهای فرسوده سازمان با اعتبارات قابل توجهی مرمت و بازسازی شده و در برخی از خطوط تحت پوشش به کارگیری شده اند، البته برخی از آنها طبق قرارداد درمالکیت بخش خصوصی بوده ، ولی تحت نظارت بر سازمان فعالیت می کنند.

ابراهیم ادامه داد: بر اساس اطلاعات موجود اتوبوس حادثه دیده دردانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات مربوط به حوزه حمل و نقل عمومی شهراسلامشهر نبوده و ضمن اینکه بنابر تحقیقات به عمل آمده این اتوبوس ازسالها قبل پس ازاتمام قرارداد با شهرداری یکی ازشهرهای استان،توسط  بخش خصوصی و تحت مدیریت مالک اتوبوس مشغول به کاردر حوزه دربستی وسرویس ادارات شده که، سازوکار نظارت آن نیز مشمول دستورالعمل های نظارت بر اتوبوس های شهری نمی‌شود.
وی با تاکید بر اینکه نوسازی و بهسازی این گونه اتوبوس ها مستلزم سیاست‌های دولتی و خارج از اختیارات و وظایف شهرداریهاست، تاکید کرد: متاسفانه اظهارات شخصیت‌ها و چهره های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی آن هم ازدل پایتخت برعلیه شهرهای اطراف درزمان اندک می‌تواند، تاثیر تلاشهای فرهنگی واجتماعی  مجموعه مدیریتی شهرهای مذکور به منظور تغییر و بهبود چهره عمومی منطق را تحت تاثیر قرار دهد.

ابراهیم افزود: در حالی که شهرستان اسلام شهر منبع  غنی وعظیمی از نیروی جوان علمی، فرهنگی ورزشی و...دارد که، درخشش های آنها  درهمه حوزه ها پیش روی همه ملت ایران بوده و هست، بیان برخی از الفظ و سخنان  موجب رنجش خاطر و حتی ایجاد تفرقه بین  مردم منطقه می شود .
این مقام مسئول ،گفت : درمواقع حساس و بحرانی حاکم بر کشور ،از همه نمایندگان مردم کلانشهر تهران در پارلمان شهری پایتخت ام القرای جهان اسلام انتظار می رود ،توجه ویژه ای به اظهارات خود داشته باشند و از اظهارنظرهایی که موجب رنجش خاطر و آزردگی شهروندان ساکنین شهرهای اطراف تهران می‌شود، خودداری کنند.
وی افزود : از آقای امینی به عنوان یک چهره آشنا هم توقع داریم ،با در پیش گرفتن اصل احترام به همه شهروندان در اسرع وقت با اصلاح مطلب خود در رسانه شخصی و در فضای مجازی نسبت به دلجویی از شهروندان فرهیخته اسلامشهر و پرسنل خدوم سازمان اتوبوسرانی اقدام  کند .
ابراهیم با بیان اینکه در ۴۰ سالگی انقلاب و در حالی که ملت ایران در اوج بلوغ اجتماعی خود به سر می‌برد، توجه و دقت در به کارگیری نام ها و کلمات می‌تواند ،به تعمیق همدلی و ایجاد وحدت ملت ایران کمک بیشتری کند، خاطرنشان کرد : ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اسلامشهر طی یک سال اخیر با افزوده شدن دهها اتوبوس مدرن، نوسازی و بهسازی  تعداد زیادی از ناوگان قبلی ، به عنوان سازمان حمل و نقل عمومی برتر استان تهران شناخته شده و در روز ملی حمل و نقل مورد تقدیر ویژه وزیر کشور قرار گرفت.

 

ایوب اعلایی رئیس شورای اسلامشهر ضمن تسلیت به خانواده های داغدار دانشجویان واحد علوم و تحقیقات تهران  ،اظهار داشت : اظهارات غیرمنصفانه و نادرست نماینده مردم تهران در شورای شهر تهران نشان از عدم اطلاع و آگاهی ایشان از وضعیت ناوگان اتوبوسرانی اسلامشهر بوده که ،باید ایشان  در نوع نگرش و دیدگاه خود تغییر اساسی ایجاد کنند.
اعلایی افزود: نسبت ناروا دادن به یک سازمان موفق و خدمات رسان در کلانشهر اسلامشهر عملی ناشایست و غیر اخلاقی بوده و موجب ایجاد تنش بین مردم منطقه و مسئولین استان تهران می شود، در حالی که در زمان وقوع حوادث باید مجموعه مدیریت شهری و مسئولین دستگاههای مختلف با ایجاد آرامش و رعایت صبر و بردباری زمینه وحدت و همدلی بین مردم و مسئولین را بوجود آورند.
وی با اشاره  به اقدامات انجام شده در مجموعه ناوگان حمل و نقل عمومی اسلامشهر، افزود : در طی یک سال گذشته بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال جهت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی اسلامشهرهزینه شده، تعداد 50 دستگاه  اتوبوس نو و مدرن خریداری و حتی اتوبوس‌های فرسوده قبلی نیز بهسازی و نوسازی شده اند.
رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر، با اشاره به برخی شیطنت ها و حرکت های غیر اخلاقی بر علیه مردم نجیب و فرهیخته این شهر ،تاکید کرد: اقشار مختلف مردم اسلامشهر به ویژه جوانان برومند ورزشکار این شهرستان همواره در عرصه های مختلفی رقابت های بین المللی و جهانی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در صحنه مبارزه حاضر شده و با کسب پیروزی مقتدرانه، پرچم مقدس ایران اسلامی و نام شهرستان اسلامشهر را در زبان ها جاری و ساری کرده اند.

وی افزود: یکی از نمونه بارزافتخار آفرینی های جوانان اسلامشهر، دررقابت های جهانی جاکارتا بود که از مجموع ۱۴ مدال کسب شده استان تهران، شش مدال را ورزشکاران اسلامشهر به دست آوردند و سجاد گنج زاده تنها یکی از افتخارات این شهرستان افتخار آفرین است .

اعلایی تاکید کرد : بنده به عنوان مربی تیم ملی جوانان کشتی فرنگی جمهوری اسلامی ایران ،شاهدم که جوانان و پیشکسوتان اسلامشهری علی رغم تمام محرومیت‌ها و محدودیت‌ها چگونه در اوج اقتدار و جوانمردی از کیان مقدس جمهوری اسلامی ایران و به نمایندگی از مردم فهیم استان تهران در صحنه حاضر می‌شوند و پیروزی کسب می‌کنند،

وی گفت: اینگونه سخنان ناروا و نسنجیده  موجب آزردگی مردم منطقه شده و انتظار می‌رود که عضو شورای شهر تهران با اصلاح رفتار و گفتار خود به نحو شایسته‌ای زمینه دلجویی شهروندان اسلامشهر ای را فراهم آورد .
رئیس شورای اسلامی شهر اسلامشهر،خاطرنشان کرد: از مقامات ومسئولین استان به ویژه استاندار تهران ،به نمایندگی مردم اسلامشهر درخواست دارم که ،نسبت به روشنگری و کشف حقایق و جلوگیری ازهرگونه تنش درمنطقه  ،موضوع این بی احترامی و نسبت‌های نادرست را بررسی و با متخلفین و مسببین حادثه برخوردهای قانونی را اعمال نمایند.

قابل ذکر است که در پی وقوع حادثه واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات تهران، سید ابراهیم امینی عضو شورای اسلامی شهر تهران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی توییتر ،طی سخنانی اتوبوس واژگون شده را متعلق به سازمان اتوبوسرانی اسلامشهر اعلام کرده بود، در حالی که این ادعا واقعیت نداشته و سخنان ناروا  ایشان ،موجب رنجش  خاطر شهروندان و مسئولین شهرستان اسلامشهر شده و خواستار برخورد مسئولین استان و دست‌اندرکاران با این موضوع و تذکر به نماینده مذکور و عذرخواهی وی شدند .
متاسفانه بنا به دلایل نامشخصی دربرخی از مواقع که  فضای عمومی جامعه نیاز به آرامش دارد، برخی ازاشخاص و چهره های سرشناس اجتماعی ، فرهنگی و هنری با بیان الفاظ نادرست ،مسائل به وجود آمده را به شهروندان فهیم و فرهیخته شهرستان اسلامشهر نسبت می دهند که ،باید این افراد در نوع رفتار و گفتار خود تغییر ایجاد کنند و زمینه وحدت و همدلی مردم را فراهم آورند .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها