کد خبر: 938084
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴
سخنگوی جنبش جلیقه‌زرد‌ها دلیل خشم مردم فرانسه را تحقیر شدن از سوی رئیس‌جمهور این کشور دانست و اعلام کرد که این جنبش اعتراضی از انقلاب ایران الهام گرفته است.
سخنگوی جنبش جلیقه‌زرد‌ها دلیل خشم مردم فرانسه را تحقیر شدن از سوی رئیس‌جمهور این کشور دانست و اعلام کرد که این جنبش اعتراضی از انقلاب ایران الهام گرفته است.
با گسترش دامنه اعتراضات در فرانسه، الکساندر بیووایس چیوا، یکی از سخنگویان جلیقه زرد‌ها در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا اهداف و کار ویژه‌های جنبش جلیقه زرد‌ها را مطرح کرد. چیوا درباره اینکه جنبش جلیقه‌زرد‌ها در فرانسه، یک اعتراض است یا شورش، گفت: «باید در پاسخ به سؤال شما بگویم که ما معترضانی هستیم که تنها حق قانونی خود را مطالبه می‌کنیم. بر اساس قانون اساسی فرانسه، اعتراض و راهپیمایی کاملاً آزاد بوده و به‌عنوان حق مردم محسوب می‌شود. ما نیز کاملاً از این حق قانونی استفاده کرده و اعتراض خود را به‌صورت قانونی و مسالمت‌آمیز پیگیری می‌کنیم، اما تصویری که ما امروز از خیابان‌های فرانسه شاهدیم چیز دیگری است. مغازه‌های غارت‌شده و خودرو‌های سوخته به‌هیچ‌وجه نشانه‌ای از اعتراض مسالمت‌آمیز نشان نمی‌دهد». وی درباره مسالمت آمیز بودن اعتراضات در سراسر فرانسه هم تأکید کرد: «باید بگویم که ۹۹ درصد جلیقه زرد‌ها خواستار اعلام اعتراض خود به صورت کاملاً مسالمت‌آمیز هستند و از دست زدن به هرگونه خشونتی پرهیز می‌کنند. آنچه رسانه‌ها آن را نشان می‌دهند فقط و فقط مرتبط با یک درصد از معترضانی است که به‌هیچ‌وجه رفتارشان مورد قبول ما نیست. جلیقه زرد‌ها برای صلح آمده‌اند. ما با روشی کاملاً صلح‌آمیز به جلو خواهیم رفت و درخواست‌های خود را مطرح می‌کنیم». الکساندر در ادامه سخنان خود با بیان اینکه جنبش جلیقه‌زرد‌ها از حمایت کشور‌های خارجی برخوردار نیست، گفت: «به‌هیچ‌عنوان، به قول ترامپ این اخبار کاملاً دروغ است. دخالت هرگونه دولتی را در اعتراضات اخیر فرانسه رد می‌کنیم. البته باید بگویم که در این راه از برخی جنبش‌ها الهام گرفته‌ایم، به‌طور مثال از انقلاب ۱۹۷۹ (انقلاب اسلامی ایران) که علیه استبداد و برای رسیدن به دموکراسی بود نیز الهام گرفته‌ایم، ولی این را که بگوییم یک کشور خارجی در حال مدیریت این جریان است، کاملاً تکذیب می‌کنم. جلیقه زرد‌ها صدای واقعی و فروخورده مردم فرانسه هستند و شما می‌بینید که ۷۴ درصد مردم از این جنبش حمایت می‌کنند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار