کد خبر: 934637
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷
وزیر آموزش و پرورش در آیین گشایش چهارمین جشنواره‌ی ملی اسباب‌بازی از راه‌اندازی کلاس‌های بازی و اسباب بازی در مدارس ۱۰ استان کشور خبر داد.
جوان آنلاين: به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، سید محمد بطحایی در بخش نخست سخنان خود اسباب‌بازی را یکی از تجهیزات آموزشی و بخشی از نظام فن‌آوری آموزشی خواند و گفت: امروزه اسباب‌بازی تنها وسیله‌ای برای سرگرمی و تفریح نیست و اسباب‌بازی‌ها اهداف آموزشی و یادگیری را دنبال می‌کنند.
بطحایی ادامه داد: ما با کمک اسباب‌بازی‌ها و با استفاده از آن‌ها یادگیری کودکان را تسهیل کرده و تسریع می‌بخشیم.
وی تاکید کرد: کودکان با کمک اسباب‌بازی‌ها دامنه‌ی شناخت خود را گسترش و مهارت‌های‌شان را افزایش می‌دهند.
وزیر آموزش و پرورش ضمن پرداختن به کاربرد‌های مهارتی اسباب‌بازی‌ها، به مشارکت در کار گروهی و آموزش صبر در کودکان اشاره داشت.
او اسباب‌بازی را یک کالای فرهنگی خواند و افزود: اگر اصرار داریم که اسباب‌بازی‌های ملی به دست کودکان برسد؛ به این دلیل است که اسباب‌بازی‌ها، حامل فرهنگ‌اند و ورود اسباب‌بازی خارجی به معنای ورود فرهنگ جدید به کشور و درنهایت به وجود آمدن عواقب نامناسب است.
وی نشاط یادگیری را یکی از نشانه‌های یادگیری اصیل خواند که آموزش و پرورش کشور از آن غافل مانده است.
وزیر آموزش و پرورش در همین راستا از ورود اسباب‌بازی به جریان آموزش رسمی کشور خبر داد و گفت: به‌زودی در ۱۰ استان کشور و در ۱۰ هزار مدرسه، شاهد اجرایی‌شدن کلاس بازی و اسباب‌بازی هستیم. در این برنامه‌ریزی دانش‌آموزان کلاس اول تا سوم مناطق مرزی و محروم مشارکت داده خواهند شد. تلاش داریم هفته‌ای ۲ تا ۳ ساعت را به این کلاس‌ها اختصاص دهیم تا در این کلاس‌ها فرآیند یادگیری دنبال شود.
گفتنی است بطحایی صبح روز ۲۶ آبان ۱۳۹۷ پس از این آیین همراه سورنا ستاری معاون علمی و فن‌آوری رییس‌جمهوری از نمایشگاه جشنواره با حضور۸۴ تولیدکننده بازدید و با برخی تولیدکنندگان گفت‌وگو کردند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار