کد خبر: 933403
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
توسط محققان دانشگاه كاشان
تيم تحقيقاتي گروه شيمي تجزيه دانشگاه كاشان موفق به توليد كرم آرايشي بهداشتي از روغن زالو شدند.

دكتر سعيد معصوم عضو هيات علمي دانشگاه كاشان و مدير اين طرح، با بيان اينكه يكي از فراورده هاي زالو، روغن زالو است، افزود: استفاده از روغن زالو باعث افزايش گردش خون و خون رساني در برخي اندام هاي بدن مانند عضلات مي شود.
وي اظهار كرد: در طب سنتي از اين روغن جهت افزايش رشد و حجم موضعي عضلات استفاده گرديده كه امروزه اثرات شگفت انگيز آن شناخته شده و مي تواند جايگزين مناسبي براي كرم هاي شيميايي، بوتاكس ها و يا جراحي هاي همراه با عوارض ناخوشايند باشد.
وي خاطر نشان كرد: روغن زالو از طريق پوست و با ماساژ دادن جذب بدن شده و با حذف سلول هاي مرده بدن، سبب جايگزيني سلول هاي زنده با سلول هاي مرده مي شود و به واسطه فرايند كلاژن سازي از پيري زودرس جلوگيري مي كند.
دكتر معصوم افزود: با توجه به ويژگي هاي ممتاز روغن زالو، اين تيم تحقيقاتي، درصدد تدوين استاندارد براي روغن زالو و استحصال روغن با كيفيت از زالو و ساخت و توليد بهينه محصولات آرايشي و بهداشتي با محوريت روغن زالو هستند.
وي با بيان اينكه ساخت محصول اوليه كرم زالو صورت پذيرفته است و تحقيقات ميداني در حال انجام مي باشد و تاكنون نتايج رضايت بخشي حاصل گرديده است اظهار اميدواري كرد: اين محصول با كيفيت داخلي بتواند جايگزين مناسبي براي محصولات مشابه خارجي باشد و بتوان در راستاي توليد ملي و كارآفريني گام موثري برداشت .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر