کد خبر: 933370
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶
اکبر محمودی
انتخاب شهردار برای کلانشهر تهران به چالش بزرگ اصلاح‌طلبان تبدیل شده است به گونه‌ای که در انتخاب سکانداران شهر تاکنون اعضای شورای پنجم نتوانسته‌اند، موفق شوند. انتخاب‌های سلیقه‌ای و سیاسی تاکنون کار به جایی نبرده است با این حال رئیس شورای شهر تهران معتقد است انتخاب سومین شهردار تهران در یک‌سال اخیر با فرایندی حزبی و سیاسی روبه‌رو نخواهد بود.
این اظهارنظر جای تأمل دارد؛ چراکه تاکنون دو انتخاب صورت گرفته از میان هم‌حزبی‌های شورای کنونی بوده است. ناکارآمدی و شکست در اداره شهر تهران هم خود گویای انتخاب‌های سیاسی برای سمت اجرایی شهرداری تهران است. حالا شورای پنجم برای چندمین بار است که با پایان کار اجباری افشانی دست به انتخاب جدیدی می‌زند؛ انتخابی که کارشناسان معتقدند اگر بازهم سیاسی باشد به بن‌بست خواهد رسید.
از سوی دیگر محسن هاشمی در مورد انتخاب شهردار تهران اعلام کرد: اعضای شورا بر تعهد خود به شهردار تهران اصرار داشته و تلاش حداکثری دارند که مدیریت شهری تثبیت شود. براین اساس بحث اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان با استثنا قرار دادن وضعیت شهردار تهران و چند کلانشهر دیگر در مجلس در حال پیگیری است.
اینکه شورای شهر مصر است تا دقایق پایانی شهردار فعلی را به هرقیمتی حفظ کند خود گواه این نکته است که نگاه سیاسی در شورای شهر به صورت عینی موج می‌زند؛ اما رئیس شورا بنابر وظایف خود حاضر به پذیرش این نکته نیست که سنگینی کفه سیاسی کفه خدمات را در این دستگاه عمومی برهم خواهد زد.
متأسفانه نبود تخصص شهری و مورد نیاز برای مدیریت شهری در دو انتخاب اخیر نیز حاشیه‌های سیاسی شورای پنجم را پررنگ‌تر کرده‌است؛ حاشیه‌هایی که تبعات آن را شهروندان می‌پردازند.
رفتار سیاسی این شورا و منتخبان مدیریت شهری به دستگاه شهرداری نیز لطمه زیادی زده است که همگان و به‌خصوص کارشناسان بر برآیند کم‌کاری در دوره جدید اتفاق نظر دارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار