کد خبر: 927621
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت:اقدام تروریستی "الاحوازیه" وابسته به جریان تکفیری_ وهابی عربستان و با هدف ضربه به اقتدار ایران بوده است.
جوان آ‌نلاین: کارشناس مسائل بین‌الملل گفت:اقدام تروریستی "الاحوازیه" وابسته به جریان تکفیری_ وهابی عربستان و با هدف ضربه به اقتدار ایران بوده است.

حسن هانی زاده در رابطه با حادثه تروریستی صبح امروز (شنبه) اهواز، عنوان کرد: صبح امروز، ۲۰ دقیقه پس از آغاز مراسم رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت سی و هشتمین سالگرد حمله رژیم بعث عراق به ایران، یک مجموعه تکفیری _وهابی به تعداد ۵ نفر با استفاده از فضای موجود و از فاصله نسبتا دور به محل برگزاری مراسم در اتوبان قدس اهواز شلیک کرد که به دنبال این اقدام تروریستی شماری از مردم و مسئولین کشورمان، شهید شده و ۳۰ نفر از هموطنانمان هم مجروح شدند.

وی افزود: در جریان دفاع و اقدام به موقع نیرو‌های امنیتی کشورمان، دو نفر از عوامل تروریستی به هلاکت رسیدند، یک نفر مجروح و دو نفر هم دستگیر شدند.

هانی زاده با اشاره به حمایت رسانه‌های منطقه‌ای عربستان از این حادثه تروریستی بیان کرد: تمام شواهد و تحقیقات نشان می‌دهد که این مجموعه تروریستی وابسته به جریان تکفیری_ وهابی عربستان بوده که از طریق شبکه ماهواره‌ای "احوازنا" که از سوی عربستان هدایت می‌شود، به تروریست‌ها و این گروهک تکفیری برای انجام این حادثه تروریستی سیگنال و کد داده شد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: در حقیقت گروهک تکفیری این عملیات تروریستی را با دستور تروریست‌های وهابی و رژیم آل‌سعود انجام دادند تا در واقع ثابت کنند ایران از امنیت لازم برخوردار نیست.

وی تأکید کرد: هرچند این عملیات به لحاظ نظامی ارزش چندانی نداشت، اما به هرحال رسانه‌های سعودی این عملیات تروریستی را به صورت گسترده‌ای بازتاب دادند. در گذشته هم شبکه "احوازنا" که از سوی عربستان اداره می‌شود، بار‌ها با ارسال سیگنال‌هایی جوانان عرب خوزستانی را به شورش و انجام عملیات تروریستی تشویق کردند و عربستان هم در این میان به صورت آشکار تلاش می‌کند تا قومیت‌های ایران را تحت تأثیر قرار دهد، اما به هرحال حساب گروهک تروریستی "الاحوازیه" از مردم خوزستان به ویژه مردم عرب این استان، که در طول جنگ تحمیلی ثابت کردند در کنار ملت ایران بوده و از ارزش‌های انقلاب اسلامی حمایت می‌کنند، جداست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر مسئولین مربوطه در خوزستان در حال شناسایی برخی عوامل مرتبط با این گروهک تروریستی هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار