کد خبر: 927352
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
هکر حرفه‌ای که با همدستی اعضای باندش به حساب افراد پولدار دستبرد می‌زد بازداشت شد و ماجرا را شرح داد.
به گزارش خبرنگار ما، چندی قبل مأموران کلانتری‌۱۴۵ ونک به پرسه‌زنی دو مرد جوان مقابل یکی از باجه‌های عابربانک مظنون و زمانی که برای تحقیق به آن‌ها نزدیک شدند هر دو پا به فرار گذاشتند. مأموران پلیس هم دو مرد مظنون را بازداشت و از آن‌ها چندین کارت عابربانک و کارت هدیه کشف کردند. مأموران پلیس همچنین همدست دو متهم را که نزدیکی بانک داخل یک خودروی پرشیا کمین کرده بود بازداشت و به کلانتری منتقل کردند. سه متهم در بازجویی‌ها به برداشت از حساب افراد پولدار اعتراف کردند. عباس، سردسته باند که هکری حرفه‌ای بود در شرح ماجرا گفت: من در هک کردن حساب‌ها مهارت زیادی دارم. با پرسه در سایت‌های اینترنتی و بررسی اکانت صاحبان حساب بانکی، حساب افراد را بررسی کرده و کسانی را که موجودی بالایی داشتند شناسایی می‌کردم. بعد از به دست آوردن اطلاعات کامل صاحبان این حساب‌ها، حسابشان را هک کرده و موجودی آن‌ها را به شماره‌حساب‌هایی که از قبل تدارک دیده بودم منتقل می‌کردم.
عباس درباره تهیه کارت‌های مقصد هم گفت‌: سایر اعضای باند مأمور تهیه کارت‌های بانکی بودند. آن‌ها به میان معتادان می‌رفتند و کارت عابربانک آن‌ها را در قبال ۵۰۰ یا ۶۰۰ هزار تومان می‌خریدند. بعد از آن من پول را به صورت اینترنتی به این کارت‌ها واریز می‌کردم. در گام بعد اعضای باند راهی بانک شده و کارت‌های هدیه ۵۰۰ هزار تومانی می‌گرفتند. آن‌ها در گام آخر با پوشاندن دوربین عابربانک‌ها اقدام به برداشت موجودی کارت‌ها می‌کردند که سرانجام دستگیر شدیم.
سرهنگ ظهیری، رئیس پلیس پیشگیری تهران گفت: اعضای باند تاکنون به برداشت ۳۰۰‌میلیون تومان از حساب افراد اعتراف کردند و پرونده برای تحقیق بیشتر به پلیس آگاهی تهران ارجاع شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار