کد خبر: 926722
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲
شش ماهه‌ای که یک تنه سپاه بابا بود. سه شعبه را به لطافت گلو نشاند و بعد از آن اختران شب به لالایی رباب اصغر گریستند. حالا سال‌هاست که مادران این جهان به یاد درخشان‌ترین چهره کربلا و بزرگ‌ترین سند مظلومیت عاشورا، علی اصغر‌های کوچک خود را با پوشاندن لباس سبز و سربند یا علی اصغر (ع) در سوگ طفل شش ماه امام‌حسین (ع) به روی دست بلند می‌کنند و با دست‌های کوچک آن‌ها دعای فرج می‌خوانند.
نيره ساري
شش ماهه‌اي كه يك تنه سپاه بابا بود. سه شعبه را به لطافت گلو نشاند و بعد از آن اختران شب به لالایي رباب اصغر گريستند. حالا سال‌هاست كه مادران اين جهان به ياد درخشان‌ترين چهره كربلا و بزرگ‌ترين سند مظلوميت عاشورا، علي اصغرهاي كوچك خود را با پوشاندن لباس سبز و سربند يا‌ علي‌‌اصغر(ع) در سوگ طفل شش ‌ماه امام‌حسين(ع) به روي دست بلند مي‌كنند و با دست‌هاي كوچك آنها دعاي فرج مي‌خوانند.
امسال نيز در بار ديگر با همت عاشقان ابا‌عبدالله‌الحسين(ع) همايش شيرخوارگان حسيني در بيش از 5300 نقطه كشور و همزمان در ۴۱كشور ديگر برگزار شد. استقبال شيعيان ديگر كشور‌ها از بزرگ‌ترين و با شكوه‌ترين اجتماع مادران و شيرخوارگان حسيني در اولين جمعه ماه محرم طي سال‌هاي اخير هر ساله در حال افزايش است. امسال اين مراسم در كشور‌هايي چون هند، پاكستان، بحرين، عراق، عربستان، تركيه، افغانستان، آذربايجان، كانادا، امريكا، استراليا، دانمارك، فرانسه، سوئد، تايلند و برخي كشور‌هاي ديگر برگزار شد.
يك‌بار ديگر مادران در هر نقطه از جهان، به همراه طفل شيرخوار خود با سر دادن نداي «لبيك يا حسين» عهدي دوباره با سرور و سالار شهيدان اباعبدالله حسين (ع) بستند و به ياد شش ماهه كربلا كه لعل لب به خشكي نشسته‌اش آب را بي‌تاب و بي‌قرار خود كرده بود، سربازان كوچك خود را نذر ياري قيام امام عصر (عج) كردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار