کد خبر: 926406
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰
محل برگزاری جلسه کمیته مرکزی حزب تروریستی دموکرات کردستان ایران و چند ساختمان دیگر آنها از جمله یک مقر آموزشی به صورت همزمان با هفت موشک فاتح سپاه پاسداران هدف قرار گرفت تا پاسخ قابل‌توجهی به تحرکات اخیر این گروهک تروریستی در مرزهای غربی ایران داده شده باشد.

جوان آنلاین: محل برگزاری جلسه کمیته مرکزی حزب تروریستی دموکرات کردستان ایران و چند ساختمان دیگر آنها از جمله یک مقر آموزشی به صورت همزمان با هفت موشک فاتح سپاه پاسداران هدف قرار گرفت تا پاسخ قابل‌توجهی به تحرکات اخیر این گروهک تروریستی در مرزهای غربی ایران داده شده باشد. این حمله بامداد شنبه و در حالی که جلسه کمیته مرکزی این حزب به ریاست مصطفی مولودی و در محلی به نام قلعه دموکرات در 65 کیلومتری مرز ایران در جریان بود، صورت گرفت و طبق آمار منتشرشده از سوی کانال تلویزیونی کردستان 24، قریب به 14 کشته و بیش از 40 زخمی از آنها گرفت.

 سپاه پاسداران البته در اطلاعیه‌ای که درباره این حمله موشکی منتشر کرد، گفت: «تروریست‌هایی که ناامنی و ارتکاب اعمال خرابکارانه و سلب امنیت و آرامش مردم غیور استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه را دنبال می‌کردند و با هوشمندی و آمادگی رزمندگان نیروی زمینی سپاه از جمله در عملیات‌های هفته‌های گذشته در مناطق مرزی مریوان و کامیاران ضربات مهلکی را دریافت کرده بودند، تنبیه و برخورد با متجاوزان در دستور کار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت.»

روز گذشته هم سرلشکر محمد باقری در حاشیه مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه علوم انتظامی امین، در مورد این حمله موشکی گفت: «مسئولان کردستان عراق و حزب منحله دموکرات کردستان در سال 75 تعهد کتبی داده بودند که در ایران عملیات انجام ندهند، اما از سال گذشته به تحریک آمریکا این عهد را شکستند که این اتفاق برای ما قابل‌تامل نبود و از این رو چندین بار به آنها تذکر داده بودیم... . در حال حاضر هم دولت عراق و حکومت اقلیم کردستان نباید اجازه دهند مقرهایی علیه ایران ایجاد شود و اینها مجرم هستند؛ یا باید باقیمانده آنها را به ما تحویل دهند یا از کشورشان اخراج کنند.»

این حزب از سه سال پیش اقدامات تروریستی خود علیه ایران را گسترش داده و در سپتامبر 2016 هم اعلام کرده بود اقدامات مسلحانه جدیدی را علیه ایران طرح‌ریزی کرده است.

این اتفاق البته در حالی رخ می‌دهد که چند روز پیش قرارگاه حمزه سیدالشهدا طی چند عملیات متفاوت توانسته بود تعدادی از گروهک‌های تروریستی حاضر در مرزهای غربی کشور را شناسایی و منهدم کند. این قرارگاه پس از این عملیات‌ها از یک اتفاق بزرگ‌تر هم خبر داده بود و به نوعی گفته بود قرار است چندین حمله موشکی صورت بگیرد.

از طرفی باید این را هم گفت که مجموعه عملیات‌های موفق سپاه برای برچیدن سفره تروریست‌ها در غرب کشور در حالی واقع می‌شود که هنوز سر و صدای ضرب شست نیروهای مسلح ایران به تروریست‌های مستقر در شرق کشور نخوابیده و خبرها و تحلیل‌هایی از چگونگی متلاشی کردن یک گروه تروریستی در خاک پاکستان و آزادی سرباز به اسارت گرفته‌شده از سوی آنها منتشر می‌شود.

اتفاقاتی که سلسله‌وار از افزایش امنیت در مرزهای غربی و شرقی کشور خبر می‌دهند و می‌گویند فصل جدیدی از تامین امنیت مرزهای کشور فرارسیده است. البته برخی کارشناسان اتفاقات چند روز اخیر را بی‌ارتباط با گسترش گروه‌های تروریستی وابسته به عربستان سعودی، اسرائیل و آمریکا در منطقه غرب و جنوب غرب آسیا نمی‌دانند و می‌گویند این اقدام علاوه‌بر پاسخگویی به تحرکات گذشته، یک اقدام پیش‌دستانه هم می‌تواند ارزیابی شود.

همچنین باید این را هم گفت که تحلیلگران در کنار این مساله به این ماجرا هم پرداخته‌اند که تحولات دیپلماتیک منطقه در ماه‌های اخیر در یک نمای کلی نشانی از یک توافق نانوشته میان تعدادی از کشورهای منطقه دارد؛ کشورهایی که از یک سو سرنوشت داعش و دیگر گروه‌های تروریستی فعال در سوریه و عراق را می‌بینند و از طرف دیگر نگران امنیت ملی خود هستند و نمی‌خواهند با ظهور دیگر گروه‌های تروریستی در کشورهایی چون افغانستان سرنوشت سوریه در انتظارشان باشد. گفته می‌شود به قدرت رسیدن عمران‌خان در پاکستان که به نوعی مخالفت جدی با بسیاری از گروه‌های تروریستی داشته و خواهان حذف آنها است، یکی از این اتفاقات تاثیر‌گذار در منطقه است؛ واقعه‌ای که باعث افزایش ضریب امنیتی در مرزهای ایران با این کشور شده است. علاوه‌بر این، ترکیه نیز که از جانب گروه‌های مسلح کرد به‌شدت احساس خطر می‌کند، در نگاه تحلیلگران مسئولیت بخش دیگری از مقابله با تروریسم را برعهده گرفته و حداقل در مساله گروهک‌های کرد وابسته به آمریکا که تهدیدی برای هر سه کشور هستند، عزم مقابله دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار