کد خبر: 926306
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
گفت وگوی "جوان آنلاین" با پسر طلایی تاریخ تکواندو ایران در وزن ۸۰+
با کسب مدال طلای رقابتهای آسیایی جاکارتا نامی برای خودش در بین کشورهای صاحب نام دست و پا کرد. با وجود اینکه فقط ۲۲ سال سن دارد اما ۷ مدال طلای ارزشمند را در کارنامه اش ثبت کرده و بی شک کسب مدالش در جاکارتا به واسطه این که اولین مدال طلای تاریخ تکواندوی ایران به حساب می آید بسیار دلچسب و حائز اهمیت است.

 سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : با کسب مدال طلای رقابتهای آسیایی جاکارتا نامی برای خودش در بین کشورهای صاحب نام دست و پا کرد. با وجود اینکه فقط ۲۲ سال سن دارد اما ۷ مدال طلای ارزشمند را در کارنامه اش ثبت کرده و بی شک کسب مدالش در جاکارتا به واسطه این که اولین مدال طلای تاریخ تکواندوی ایران به حساب می آید بسیار دلچسب و حائز اهمیت است.

سعید رجبی تکواندوکار تیم ملی در گفت و گو با "جوان آنلاین" گفت: من در این دوره از رقابتها حریفان قدری داشتم.هر مسابقه حکم فینال را برای من داشت که با کمک مربیان و تلاش خودم توانستم از سد همه بگذرم و قهرمان شوم.من درگام اول توانستم حریف قدرتمندی از کره جنوبی در راند طلایی شکست دهم ، این مبارزه بسیار حساس بود و با توجه به اینکه اولین مبارزه ام در این مسابقات بود ، پیروزی اش ارزش زیادی برایم داشت چون باعث می شد تا به لحاظ روحی در سطح ایده ال قرار بگیرم.

در مبارزه بعدی برابر حریف چینی قرار گرفتم. حریفی که درنهایت توانست مدال برنز را کسب کند. من در مبارزه با این حریف چینی که خیلی سخت امتیاز می داد تا ثانیه های پایانی ۴بر۴ مساوی بودم که در نهایت با تیزهوشی و هوشیاری کادر فنی که روی یک صحنه اعتراض کردند ، مورد موافقت داوران قرار گرفت و من توانستم این مسابقه را به نفع خودم به پایان رساندم. در نیمه نهایی با روسلان جبارف قزاق مبارزه کردم که با اقتدار توانستم در یک مبارزه دیدنی ۱۱ بر ۷ شکستش دهم تا به فینال این دوره از رقابتها راه پیدا کرده باشم. در فینال می دانستم که باید با حریف ازبکستانی مبارزه کنم. مبارزه ای که برای من بسیار با ارزش بود. یک اشتباه در این مبارزه می توانست مدال طلا را از من بگیرد برای همین بیشتر از این که به بخواهم فنی بازی کنم با تفکر زیاد بازی را اداره کردم. این بازی که از حساسیت زیادی برخوردار شده بود در راند اول و دوم هیچ امتیازی رد و بدل نشد تا کار به راند طلایی رسید. در این راند هر چند داوران یک امتیاز به خاطر زمین خوردنم به حریف ازبک دادند اما در ادامه با یک ضربه ۲ امتیاز گرفتم تا نخستین مدال طلای ۸۰ + تکواندو  ایران را کسب کردم. به نظر من تکواندودر سال های اخیر پیشرفت خوبی داشته و نمی توان حریفی را دست کم گرفت برای همین در هر مسابقه با اقتدار وارد زمین می شدم.

وی درباره اینکه کادر فنی روی طلای او حسابی باز نکرده بود اظهار داشت: من پیش از مسابقات ۶ ماه در اردو بودم و همواره سعی کردم بهترین تمرینات را داشته باشم.حضورم در در تیم ملی هم براساس مسابقات انتخابی بود که با مردانی مبارزه کردم و توانستم واز حضور در مسابقات آسیایی جاکارتا را کسب کنم. من با توجه به ۶مدال طلایی که از سال ۲۰۱۳ تا امروز کسب کرده ام این توانایی را در خودم می دیدم که بتوانم روی سکو برم. می دانم که کادر فنی هم چنین اعتقادی داشت اما هیچکس تصورش را نمی کرد که من با وجود حریفان قدرتمندم بتوانم در روی سکوی قهرمانی بایستم و از این بابت که برای کاروان ورزشی ایران افتخار آفرینی کنم خوشحالم.

تکواندوکار تیم ملی در ادامه افزود: من خیلی حوشحالم از این که توانستم برای کشورم افتخار آفرینی کنم.لحظه اهتزار پرچم زیباترین لحظه این مسابقات بود.وقتی روی سکوی قهرمانی ، پرچم کشورت بالاتر از همه پرچم ها به اهتزاز در می آید واقعا حس غرور انگیزی است.

سعید رجبی با اشاره به اینکه مصدومیت نگذاشت در رقابتهای گرندپری چین تایپه حضور داشته باشم گفت: من در همان مسابقه اول برابر حریف کره ای انگشت شصت دستم شکست اما به کسی نگفتم و بازی را ادامه دادم. درد زیادی را تحمل کردم .در سایر مبارزاتم با وجود این آسیب دیدگی اما غیرتم اجازه نداد به راحتی میدان را خالی کنم. پیش خودم گفتم به میدان می روم و هر جا که نتوانستم کنار می کشم . در طول مبارزه علی رغم این که درد زیادی را می کشیدم اما تحمل می کرد و فکر به فکر امتیاز گیری بودم. در روز فینال حتی وقتی روز سکوی قهرمانی بودم درد زیادی را تحمل کردم اما آن لحظه ، دردم درد شیرینی بود چون به واسطه غیرت ایرانی ام توانسته بودم با وجود مصدومیت این مدال طلا را کسب کنم. برای همین این مدال از همه مدال هایی که تا کنون گرفته ام با ارزش تر است.در حال حاضر دستم را گچ گرفته ام و با صلاحدید کادر فنی در رقابت های گرندپری شرکت نخواهم کرد.بجای من مردانی قرار است دراین مسابقات حضور داشته باشد که برایاو آرزوی میوفقیت می کنم. مرحله چهارم رقابتهای گرندپری ۲۷ مهرماه به میزبانی انگلستان در منچستر برگزار می شود و در حال حاضر ملی پوشان برای اخذ روادید به ترکیه سفر کرده اند .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار