کد خبر: 926239
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
گفت وگوی "جوان آنلاین" با پسر طلایی ووشوی ایران در پی هتریک در مسابقات آسیایی
تیم ملی ووشوی ایران در حالی با ۲ طلا در جاکارتا عملکرد فوق العاده ای از خود بجا گذاشت که محسن محمد سیفی توانست ضمن کسب مدال طلا ، هتریک کند و بعنوان یک ستاره در صف بزرگان این رشته در دنیا قرار بگیرد. سیفی پیش از این در بازی های آسیایی گوانگجو و اینچئون نیز به مدال طلا رسیده بود.

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : تیم ملی ووشوی ایران در حالی با ۲ طلا در جاکارتا عملکرد فوق العاده ای از خود بجا گذاشت که محسن محمد سیفی توانست ضمن کسب مدال طلا ، هتریک کند و بعنوان یک ستاره در صف بزرگان این رشته در دنیا قرار بگیرد. سیفی پیش از این در بازی های آسیایی گوانگجو و اینچئون نیز به مدال طلا رسیده بود.

محسن محمد سیفی ملی پوش ووشوی کشورمان در گفت وگو با "جوان آنلاین" درباره هتریک کردن در مسابقات آسیایی گفت: همان طور که می دانید این رشته متعلق به آسیا است و کشور چین به عنوان مهد این رشته در دنیا حرف اول را می زند.من در این دوره ازرقابتها با نمایندگان لائوس، قزاقستان و کره جنوبی مبارزه کردم  و به فینال راه پیدا کردم . در فینال هم برابر حریف قدر چینی به پیروزی رسیدم و صاحب مدال طلا شد. به نظرم در این رقابتها به غیر از شکست دادن حریف چینی کهخیلی برایم لذت بخش بود در مبارزه با نماینده لائوس هم مبارزه خیلی خوبی انجام دادم که توانستم در کمتر از ۳۰ ثانیه آن حریف را شکست دهم.من با شکست سانداکار چینی نشان دادم که چینی ها به عنوان مالک اصلی این رشته، دیگر قدرت بلامنازع نیستند و باید این موضوع را بپذیرند .خدا را شاکرم که توانستم مدال طلای آسیا را برای سومین بار کسب کنم.

ملی پوش ووشوکار کشورمان درباره کسب بهترین نتیجه تاریخ ووشو در این دوره از رقابتها اظهار داشت: ببیند سال گذشته ما در مسابقات جهانی توانستیم برای اولین بار قهرمان جهان شویم. یعنی سلطه چینی ها را شکستیم . ما در مسابقات جاکارتا هم با اذن به این که در چه رویدادی مسابقه خواهیم داد پا به میدان گذاشتیم. تمام ملی پوشان می دانستند با چه حریفان قدرتمندی مسابقه می دهند. ما در ۶ وزن به فینال رسیدیم که در هر ۶ وزن با ۶ چینی مسابقه دادیم و این نشانگر قدرت بالای آنها و البته ما (ایران) در این رشته است. در چین ۸۵ میلیون نفر ووشوکار حرفه ای وجود دارد که نفر اول با دهم شان به لحاظ حرفه ای هیچ فرقی باهم ندارند اما در تیم ملی ایران کسانی بودند که برای اولین بار پا به چنین میدانی می گذاشتند و قبل از آن در تورنمنتی شرکت نکرده بودند. با تجربه ترین ووشوکاران ، من بودم که سابقه حضور در این رقابتها را داشتم اما باین حال دیدیم که در تالو خانم کیانی توانست مدال نقره را کسب کند.در ساندا هم آهنگریان ، فرودظفري، الهه منصوريان و شهربانو منصوريان هم عملکرد موفقي را از خود برجاي گذاشتند. فرود ظفري فقط تجربه بازی های کشورهاي اسلامي را داشت که توانست تا فینال بالا بیاید.به نظر من عرفان آهنگريان ، خوش آتيه خواهد بود. او در این رقابتها توانست در سه راند ، ووشوکار چيني را شکست دهد .

سیفی درباره اینکه آیا این عملکرد ،نتیجه حاصل جوان گرایی اوجاقی در تیم ملی است گفت: ببیند اولا باید تشکر ویژه از اوجاقی ، اسطوره ووشو ایران داشته باشیم ، کسی که اولین مدال آسیایی را برای کشورمان کسب کرد و باعث شد تا ووشو تبدیل به فدراسیون شود. بی شک اوجاقی مربی است دانش . تجربه اش در انتخاب ووشوکاران ، قدم مهم در راه استعدادیابی کشور داشته است. هر چند ملی پوشان به واسطه قهرمانی در مسابقات انتخابی به تیم ملی راه پیدا کردند اما جسارت و شجاعت او در این راه مثال زدنی است.به نظر من اوجاقی ، شناسنامه ووشوی ایران است.
پسرطلايي ووشوي ايران در ادامه افزود: در حال حاضر به خاطر مصدومیتی که از قبل داشتم در حال فیزیوتراپی هستم تا بتوانم شرایط جسمانی ام را مثل سابق بازیابم. اول آبان مسابقات جام جهانی را به میزبانی چین پیش رو داریم که اسم دیگر آن جام ستارگان جهان است و بعنوان نفر برتر در منهای ۷۰ کیلو در این رقابتها شرکت خواهم کرد.امیدوارم در آن مسابقات هم بتوانم برای کشورم طلا بگیرم.من در کارنامه حرفه ای ام مدال جهانی و آسیایی زیاد دارم اما دوست دارم تا قبل از خداحافظی ام در المپیک بتوانم شرکت کنم و روس سکو بروم . مدتی است که زمزمه های حضور ووشو درالمپیک شنیده شده و گویا قرار است به زودی درباره حضور ووشو درالمپیک به جمع بندی نهایی برسند که اگر این اتفاق رخ دهد دوست دارم با مدال طلای المپیک از دنیای حرفه ای خداحافظی کنم.

وی با بیان اینکه این مدال آوری ها با حمایت فدراسیون بدست آمده اظهار داشت: بی شک از حمایت های شخص آقای علی نژاد نبود ما نمی توانستیم در راه قدم محکمی برداریم. برگزاری اردو و حضور در تورنمنتهای خارجی همه و همه به خاطر مدیریت و برنامه ریزی رئیس فدراسیون بود که اگر نبود بی شک مدال آوری آن هم در سطح اول دنیا یعنی برابر چین امکان پذیر نبود.

ملی پوش ووشوکار کشورمان در خاتمه درباره خدافظی همسرش  از تیم ملی قایقرانی هم اظهار داشت: مهسا جاور بعد از مسابقات جاکارتا با وجود این که توانست در روئینگ چهار نفره مدال نقره بگیرد اما به خاطر کمبود امکانات در زنجان از تیم ملی خداحافظی کرد. در زنجان با وجود اینکه چند سد وجود دارد اما به خاطر نبود امکانات از جمله قایق و پارو ، ادامه کار بسیار سخت است و ایشان ترجیح دادند تا با خداحافظی از تیم ملی و استرس کم ، تحصیلات خود را در مقاطع بالاتر ادامه دهند.البته من طی گفت و گویی سعی کردم که مهسا را از این کار منصرف کنم اما باید دید در آینده چه اتفاقاتی رقم می خورد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار