کد خبر: 926148
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶
وزیر آموزش و پرورش:
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال بیش از 40 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می‌شوند، بر لزوم بازگرداندن تربیت معلم به جایگاه قبلی خود تأکید کرد.

سیدمحمد بطحایی در آیین بهره‌برداری از مرکز آموزش‌های تخصصی و مهارت‌آموزی دانشگاه فرهنگیان در آرادان با حضور جمعی از مسؤولان اظهار کرد: امسال، یکصدمین سال تربیت معلمان در ایران است و 100 سال از توجه و اهتمام به تربیت معلمان در کشورمان می‌گذرد که در خیلی از کشورها به اندازه ایجاد تمدن آنهاست.

وی تصریح کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب در جلسه‌ای تکرار و تأکید فرمودند که مهم‌ترین مجرای تأمین و تربیت نیروی انسانی برای آموزش و پرورش، تربیت معلم است، ما نیز به این امر اهتمام خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش افزود: دو مجرای مهم دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی در حوزه آموزش و پرورش به تأمین و تخصیص نیروی انسانی می‌پردازند و این مهم‌ترین وظیفه‌ای بوده که بر عهده این مراکز قرار داده شده است.

بطحایی تصریح کرد: خوشبختانه توجهی ویژه در سال 97 به دانشگاه فرهنگیان در راستای ارتقای کیفیت این دانشگاه شد و امیدواریم دانشگاه شهید رجایی نیز در همین راستا به ارتقای کیفیت مطلوبی برسد.

وی افزود: امسال برای نخستین سال پس از افتتاح دانشگاه فرهنگیان در هشت سال پیش، بیش از 40 هزار دانشجو در این دانشگاه پذیرش می‌شوند و این نشان‌دهنده توجه دولت و مجلس به نقش دانشگاه فرهنگیان است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بسیار امیدواریم که دانشگاه فرهنگیان به‌عنوان مرکز تربیت معلم و تخصیص نیروی انسانی موردنیاز در آموزش و پرورش به جایگاه قبلی خود بازگردد.

بطحایی ادامه داد: متأسفانه در سال‌های گذشته با غفلت از این مهم مجبور شدیم از مسیرهای دیگری غیر از تربیت معلم، نیروی انسانی موردنیاز آموزش و پرورش را تأمین کنیم و از این جهت، ضررهایی متوجه آموزش و پرورش شده است؛ اما امسال بیش از 40 هزار دانشجو در دوره‌های مختلف پذیرش می‌شوند و امیدواریم این جریان بتواند با گسترش همراه شود.

وی گفت: امروز مرکز آموزش‌های تخصصی و مهارت‌آموزی دانشگاه فرهنگیان در آرادان تشکیل می‌شود؛ جایی که پیشینه و حال و هوای تربیت معلم را با خود به همراه دارد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: امیدواریم با همراهی الهی، به‌سرعت پردیس‌های فرهنگیان را در کشور افزایش دهیم.

بطحایی افزود: طی 6 سال آینده به‌شدت به نیروی انسانی متخصص در آموزش و پرورش نیازمند هستیم؛ چراکه هم‌اکنون بیش از 14 میلیون نفر دانش‌آموز در کشور تحصیل می‌کنند که تا 6 سال آینده، تعداد آنها به 16 میلیون و 400 هزار نفر خواهد رسید.

وی گفت: در این مدت، رشد نسبتاً سریعی در جمعیت دانش‌آموزی خواهیم داشت و از این‌رو، به نیروی انسانی و تربیت معلم باید بیش از گذشته توجه شود؛ وگرنه مجبور خواهیم شد تصمیمات عجولانه بگیریم و از نیروی انسانی که شایستگی کمتری نسبت به نیروهای پرورش‌یافته در دانشگاه فرهنگیان دارند، استفاده کنیم؛ در حالی که تربیت معلم می‌تواند نیروی انسانی موردنیاز آموزش و پرورش را به‌خوبی تأمین کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر