کد خبر: 925931
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
سیدعبدالله متولیان
این روز‌ها در آستانه ماه محرم و نزدیک شدن به راهپیمایی بزرگ اربعین، افکار عمومی دو کشور ایران و عراق آماج حملات گسترده رسانه‌ای و شبکه‌های مجازی است که مردم دو کشور را به دشمنی، کینه‌توزی و نفرت پراکنی علیه مردم کشور مقابل فرا می‌خوانند.
در مدل طراحی شده توسط دشمنان انقلاب اسلامی ایران (مثلث غربی، عبری، وهابی) قرار است مردم عراق را هوسران و شکارچی دختران و زنان ایرانی معرفی کنند تا تخم نفرت و دشمنی و عرب ستیزی را در پناه غیرت ایرانی بپراکنند و هم‌زمان در عراق مردم ایران را عجم‌های متجاوز‌ی معرفی می‌کنند که سرزمین عراق را بخشی از سرزمین ایران می‌دانند و در پناه مبارزه با داعش قصد تصرف عراق را دارند. به مردم خوزستان که مشکل آب آشامیدنی دارند می‌گویند شما از تشنگی تلف می‌شوید، چون آب را به عراقی‌ها فروخته‌اند و به مردم عراق می‌گویند ایرانی‌ها (همچون کوفیان) آب کارون را بر شما بسته‌اند. در بین مردم عراق تخم کینه و نفرت پخش می‌کنند که ایرانی‌ها برق شما را قطع کرده‌اند و به مردم ایران می‌گویند قطعی برق به خاطر سودجویی و فروش برق به عراق است. پایه و اساس این تفرقه‌افکنی بر بستر شبکه‌های اجتماعی و مجازی استوار است. مدیریت و مهندسی افکار عمومی بر بستر شبکه‌های مجازی یکی از شیوه‌های جنگ نوین است. در این شیوه یک موضوع در اتاق جنگ مجازی طراحی شده و برای آن دروغ‌های متعدد تولید و به‌عنوان یک خبر صد درصد صحیح منتشر و برای هر دروغ ده‌ها سند و آدرس (که همگی دروغ است) ارائه شده و با استفاده از هنر‌های نوین نظیر فتوشاپ اصالت آن دروغ را خدشه ناپذیر می‌کنند. اختلاف‌افکنی بین ایران و عراق نیز بر بستر شبکه‌های مجازی تحت مهندسی مثلث شرارت سازمان یافته و به صورت گسترده با دروغ پراکنی به تکثیر نفرت و دشمنی دو ملت و دو کشور مشغولند. برخی از دروغ‌های گوبلزی منتشر شده در شبکه‌های مجازی از این قرار است:
۱ - پسماند‌های آلوده ایران منجر به مسمومیت هزاران نفر از مردم بصره شد. ۲ – انتشار تصاویر قتل یک عراقی در خرمشهر توسط شهروندان ایرانی که ادعا شده به ناموس ایرانی تجاوز کرده است (که پس از چند ساعت توسط مسئولان خرمشهر تکذیب شد). ۳ – انتشار تصاویر و عکس‌هایی مبنی بر ارسال پول مردمان ایران به عراق. ٤ – جنجال‌آفرینی، بزرگ‌نمایی و برجسته کردن همراهی عراق با امریکا در تحریم‌های جدید. ۵ – آتش زدن هور‌ها به تلافی از قطعی برق ایران به عراق. ۶ – نشان دادن تصاویری مبنی بر توهین مردم عراق به مسئولان ایرانی در عراق در صورتی که تصاویر مرتبط به هیئت عراقی و حادثه کراده بوده است و ده‌ها تصویر و کلیپ دروغ که به منظور اختلاف‌افکنی در فضای مجازی دو کشور در حال انتشار است.
در عراق بالاخره تیر‌های مسموم وهابیت به هدف نشسته و عده‌ای در روز جمعه ۱۶ شهریورماه به ساختمان کنسولگری ایران در بصره (یکی از اصلی‌ترین پایگاه‌های حشدالشعبی عراق که شهدای بسیاری در نبرد با داعش داشته است) حمله کرده و آن را به آتش می‌کشند و در ایران نیز شبکه وهابی به شدت به دنبال جنجالی مشابه بصره در خرمشهر و آبادان است. حمله به کنسولگری ایران در بصره، مقارن است با پخش فیلم‌هایی در فضای مجازی در باره اعتراض و حمله به زائران عراقی در برخی از شهر‌های ایران از جمله آبادان، که با ادبیاتی تند خواستار خروج آن‌ها از ایران هستند!
بی‌شک پازل فتنه‌انگیزی و پاشیدن تخم تفرقه بین دو ملت، زمانی کامل می‌شود که هر دو ملت به بهانه‌های مختلف، دائماً به هم حمله کنند، ناسزا بگویند، تخم نفرت بپاشند و هر تحرک و اقدام مشکوک در این‌سوی مرز، با تحرک و اقدام مشابه و بلکه قوی‌تر در آن‌سوی مرز پاسخ داده شود. در مهندسی دشمن، باید مدام در کوره فتنه‌انگیزی دمیده شود و بر حجم کمی و کیفی نفرت و کینه افزوده شده و مشترکات فرهنگی و دینی و جغرافیایی و روابط سیاسی، اقتصادی، مذهبی و... دو کشور مورد حمله ناجوانمردانه و تاخت و تاز شبکه‌های اجتماعی قرار گیرد.
بی‌تردید مثلث شرارت «عبری، غربی، وهابی» از اتحاد استراتژیک سه کشور ایران، عراق و سوریه حول محور حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام به شدت احساس خطر می‌کند و نزدیکی سه کشور را به منزله اتصال محور مقاومت و رسیدن ایران به مرز‌های سرزمین‌های اشغالی فلسطین و به صدا درآمدن ناقوس مرگ رژیم صهیونیستی دانسته و برای ایجاد تفرقه و اختلاف بین ایران و عراق به آب و آتش زده و تمام قدرت رسانه‌ای خود را به میدان آورده است. برخی از مهم‌ترین اهداف دشمن از پروژه اختلاف‌افکنی از این قرار است: ۱ - تکمیل ناتوی فرهنگی با از بین بردن قداست شهر‌های مذهبی مشهد، نجف، قم و کربلا. ۲ - تحت‌الشعاع قرار دادن و تضعیف اربعین به‌عنوان بزرگ‌ترین اجتماع جهان تشیع. ۳ - قطع کردن ارتباط ایران در محور مقاومت و شکستن هلال طلایی شیعی. ٤ - تقویت موقعیت تضعیف شده رژیم سعودی حاکم بر حجاز. ۵ - امتیازگیری از ایران در جنگ ادلب در سوریه. ۶ - تقویت جبهه وهابی در داخل عراق. ۷ - بسترسازی برای راه‌اندازی و تشدید جنگ عرب و عجم. ۸ - خارج کردن بازار عراق از اقتصاد ایران و جایگزینی سعودی‌ها در اقتصاد عراق. ۹ - از بین بردن اقتصاد گردشگری حداقل ۸ میلیون گردشگر عراقی و ایرانی. ۱۰ - اعمال فشار بر مردم عراق از سوی امریکا جهت مشارکت و همراهی در تحریم‌های آتی. ۱۱ - جنگ بر سر انتخاب دولت متمایل به امریکا در عراق. ۱۲ - استفاده از موج تنفر «مردم ایران علیه عراق» برای تأثیرگذاری در واگرایی مردم ایران از انقلاب اسلامی.
باید مسئولان و اصحاب رسانه و نهاد‌ها و دستگاه‌های مسئول به‌گوش و به‌هوش باشند که اقلیتی جوگیر و کم خرد همان‌طور که آتش در سپاه مختار ثقفی روشن کردند هم‌اینک پازل دشمن را تکمیل نکرده و آتش تفرقه را در دو کشور شعله‌ور نکنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار