کد خبر: 925925
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳
رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی عباس‌آباد تهران خبر داد
رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی عباس‌آباد تهران گفت: ۸۰ هزار کانتینر ماه‌ها است در گمرک در انتظار ترخیص هستند درحالی‌که تولید‌کننده داخلی با کمبود مواد اولیه مواجه است.
سجاد هاشمی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: با اعلام قیمت ۴۲۰۰ تومان برای ارز دولتی از سوی معاون اول رئیس‌جمهور، واردکنندگان اقدام به ثبت سفارش و واردات کالا کردند که به محض رسیدن کالا به گمرک، ترخیص آن‌ها مستلزم پرداخت تفاوت ارز ثانویه شد که این روند تولید را با چالش مواجه کرده‌است.
وی با اشاره به نبود نرخ ثابت برای ارز ثانویه گفت: دولت اجازه ترخیص کالا را از گمرک نمی‌دهد تا ارز را با بالاترین قیمت به وارد کننده ارائه کرده و تفاوت بیشتری دریافت کند. وی با بیان اینکه وزیر صنعت و رئیس مجلس زمانی برای در جریان قرار گرفتن مشکلات به ما نداده‌اند، افزود: این روند سبب کاهش تولید در فعال‌ترین شهرک صنعتی کشور شده است به نحوی که هم اکنون این شهرک با ۲۰ درصد توان فعالیت می‌کند. هاشمی با اشاره به اینکه ۶۰ درصد برخی از مواد اولیه مورد نیاز کشور وارداتی است، گفت: مواد اولیه تولید شده در کشور نیز با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شده به‌طور مثال پت ۴ هزارتومانی تولید شده در پتروشیمی هم اکنون ۲۶ هزارتومان و پلی اتیلن نیزاز ۴ هزارتومان به ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است. وی با اشاره به ضعف مدیریت واردات و صادرات افزود: درحالی که بازار داخلی نیازمند مواد پتروشیمی است آن را صادر می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار