کد خبر: 925128
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲
عضو ناظر مجلس در شورای عالی انتقال پایتخت سیاسی گفت: سومین جلسه شورای عالی انتقال پایتخت سیاسی کشور برگزار و مقرر شد کارگروهی به ریاست وزارت راه برای پیگیری موضوع تشکیل شود.

جوان آنلاین: ابوالفضل ابوترابی با اشاره به جلسه اخیر شورای عالی انتقال پایتخت سیاسی کشور گفت: بر اساس قانونی که دو سال پیش برای انتقال پایتخت اداری و سیاسی کشور و ساماندهی تهران تصویب شد، شورای عالی تشکیل دادیم که مقرر شد رئیس آن یا شخص رئیس جمهور و یا معاون اول وی باشد.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در این شورای عالی افراد حقوقی همچون وزرای راه (به عنوان دبیر شورا)، نیرو، اطلاعات، کشاورزی، شهردار تهران، رئیس شورای شهر تهران، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، 5 نماینده مجلس و رئیس سازمان محیط زیست عضو هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه 8 ماه پیش جلسه دوم را برگزار کردیم و جلسه روز گذشته، جلسه سوم طی دو سال در خصوص این موضوع بود، عنوان کرد: در این جلسه پیرامون مباحث همچون ساماندهی تهران، نوع مشکلات، مسائل زیست محیطی، حمل و نقل، ساختار کالبدی و تمرکززدایی سیاسی و اداری صحبت و مقرر شد وزارت راه و شهرسازی به عنوان دبیر این شورای عالی برای تنظیم پیش زمینه ها، کارگروهی تشکیل دهد تا کار آغاز شود.

ابوترابی در ادامه با بیان اینکه انتقال پایتخت سیاسی کشور طرح وی بوده است، یادآور شد: در این قانون لحاظ شد که از کمیسیون شوراها دو نفر، از کمیسیون امنیت ملی یک نفر و از کمیسیون عمران هم یک نفر عضو ناظر مجلس در این شورا باشند که بنده و اصغر سلیمی از کمیسیون شوراها، مصطفی کواکبیان از کمیسیون امنیت ملی و فرج الله رجبی از کمیسیون عمران در جلسه حضور داشتند هچنین علیرضا رحیمی و علیجانی به علت نمایندگی مردم تهران در این جلسه حاضر شدند.

عضو ناظر مجلس در شورای عالی انتقال پایتخت سیاسی در پایان با بیان اینکه انتقال پایتخت سیاسی به لحاظ مالی چندان هزینه ای ندارد، خاطرنشان کرد: این اقدام باید طی این دو سال انجام می شد اما نشده است ضمن اینکه باید هرچه سریع تر وارد بحث جایابی نشده ایم و در جلسات آتی بعد از بحث های کارشناسی اقدامات انجام می شود.

منبع: خانه ملت

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار