کد خبر: 923793
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲
رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به سؤال خبرنگار «جوان»:
جسارت امروز به مأمور ما، نتیجه مسکوت گذاشتن سیلی نماینده مجلس به پلیس است
غلامرضا مسکنی
رئيس پليس راهور ناجا با بيان اينكه پرونده نماينده مجلس كه يكسال قبل مأمور پليس راهور تهران را كتك زد همچنان در حال بررسي است، گفت: در صورتي كه با ضارب برخورد قاطعي مي‌شد، حادثه دشت ارژنگ اتفاق نمي‌افتاد. در جريان حادثه دشت ارژن در استان فارس كه پنج‌شنبه هفته‌گذشته اتفاق افتاد، يك رانند خطاكار مأمور پليس راه را به شدت مورد ضرب و جرح قرار داد و از محل متواري شد.
سردار تقي‌مهري، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي در حاشيه شصت و سومين كميته هماهنگي طرح‌هاي ترافيكي (طرح تابستان ۹۷) در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبني بر اينكه مردم از پليس توقع اقتدار دارند و انتظار دارند با كساني كه به پليس جسارت مي‌كنند، برخورد شود و اينكه چرا شكايت پليس از نماينده مجلس پيگيري نشد، گفت: پرونده نماينده مجلس همچنان در معاونت حقوقي ناجا در حال پيگيري است و من قبول دارم كه مردم از پليس توقع اقتدار و انتظار دارند به پرونده‌هاي عاملان جسارت به پليس به سرعت برخورد شود و چنانچه در پرونده نماينده مجلس هم به سرعت و قاطع عمل مي‌شد، شايد امروز شاهد جسارت به پليس نبوديم. وي در پاسخ به سؤال ديگر خبرنگار ما مبني بر اينكه انتشار كليپ كتك‌خوردن پليس در دشت ارژن هر چند احساسات عمومي را خدشه‌دار كرد، اما نشان داد كه مردم اقتدار پليس را مهم مي‌دانند، اما برخي گفتند، چنين رفتارهايي ممكن است، معلول رفتارهاي برخي مأموران پليس باشد كه در كمين رانندگان هستند يا سختگيري مي‌كنند و بسياري از شهروندان هم از رفتارهاي پليس گلايه دارند، ارزيابي شما از اين موضوع چيست، گفت: مأموران پليس بدون‌شك به وظيفه قانوني خود عمل مي‌كنند و به نظر من محبوب‌ترين پليس بين مردم پليس راهنمايي و رانندگي است قبل از آنكه مردم وارد معابر و خيابان‌ها شوند و آخر شب هم كه شهروندان به منازل خود برمي‌گردند، حضور فيزيكي براي ايجاد نظم و سهولت در ترافيك شهروندان دارند و مأموران پليس راه هم هميشه به صورت شبانه‌روزي در حال خدمت به مردم هستند.
وي درباره حادثه كتك خوردن مأمور پليس راه در دشت ارژن استان فارس هم گفت: پس از اين حادثه پرونده‌اي در مجموعه قضايي شيراز تشكيل شد كه انتظار مي‌رود، پس از دستگيري ضارب به سرعت رسيدگي و متهم مجازات قانوني شود.
آخرين آمار قربانيان سوانح رانندگي
سردار مهري، در ادامه با بيان اينكه در ماه اول تابستان برابر آمار پزشكي قانوني در جاده‌هاي درون‌شهري حدود ۵درصد كاهش جانباخته داشته‌ايم، گفت: متأسفانه در جاده‌هاي برون‌شهري افزايش جانباخته گزارش شده و از ابتداي طرح تابستاني تاكنون ۵۱درصد از كشته‌هاي حوادث رانندگي در صحنه تصادف جان خود را از دست داده‌اند و 49درصد هم در بيمارستان‌ها و مراكز درماني فوت كرده‌اند.
به گفته رئيس پليس راهور ناجا در تابستان امسال ۳۵درصد از تصادفات سرعت و سبقت غيرمجاز و توجه نداشتن به جلو و ۳۸درصد خستگي و خواب‌آلودگي و ۳۷درصد بر اثر واژگوني بوده است. وي همچنين گفت: در مجموع در تيرماه حدود چهار نفر كاهش جانباخته نسبت به سال گذشته داشته‌ايم.
تلاش براي مديريت ترافيك پايان شهريور
وي به تعطيلي عمليات عمراني در نيمه دوم شهريور و اوايل مهرماه اشاره كرد و بيان داشت: از ۱۵شهريور تا آخر شهريورماه به دليل افزايش سفرهاي هموطنان از حجم عمليات عمراني كاسته خواهد شد به خصوص در مسيرهاي پرتردد؛ همچنين از روز اول مهرماه تا پانزدهم مهر به دليل بازگشايي مدارس و افزايش ترددهاي درون‌شهري عمليات‌هاي عمراني متوقف خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار