کد خبر: 923276
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴
مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریزآتش سوزی اداره پست به سرعت مهار شد.

داوود طالب نژاد  اظهار داشت: بعد از ظهر امروز با گزارشات مردمی به سامانه 125و اعلام وقوع آتش سوزی در طبقه چهارم ساختمان 6 طبقه اداره پست، آتش نشانان سه ایستگاه آتش نشانی جهت برررسی و اطفاء حریق عازم محل حادثه شدند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز با اشاره به واکنش سریع آتش نشانان در عملیات اطفاء حریق این حادثه بیان داشت؛ پس از اعلام وقوع این حادثه آتش نشانان ایستگاه های شماره 1، 4 و 12 به محل حادثه اعزام  و  پس از حضور در محل شاهد متصاعد شدن دود غلیظ از پنجره ساختمان شدند که بلافاصله آتش نشانان با رعایت اصول ایمنی امداد، عملیات مهار و پیشگیری از گسترش حریق را با تقسیم بندی گروهی آغاز کردند.

وی ادامه داد: گروهی از آتش نشانان با استفاده دستگاه های تنفسی به داخل ساختمان نفوذ و عملیات جستجوی محبوسین و گرفتار شدگان احتمالی در ساختمان را در پیش گرفته و گروهی نیز عملیات کانون یابی حریق ، مهار و پیشگیری از گسترش حریق را ادامه دادند که این آتش سوزی به سرعت و با تلاش چمشگیر آتش نشانان مهار شد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز وجود دود غلیظ در محل را از مشکلات اطفاء حریق این حادثه عنوان کرد و افزود: آتش نشانان با تلاش و جدیت قابل ذکر عملیات تخلیه دود را نیز به محل اجراء درآورند و از دودزدگی سایر طبقات نیز پیشگیری کردند.

وی افزود: این آتش سوزی در اثر بی احتیاطی و به هنگام  گرم کردن غذا با پیک نیک در یکی از اتاق های طبقه چهارم رخ داده بود که منجر به سوختن کامل اتاق و دود زدگی سالن و سه اتاق دیگر شده بود.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز نقش آموزش ایمنی در پیشگیری از بروز حریق و حوادث را مهم و ضروری عنوان کرد و گفت: ارایه آموزش های عمومی ایمنی و آگاه سازی شهروندی را از جمله راهکار مناسب برای کاهش میزان بروز حوادث است که می توان با ارایه آموزش های مداوم و نوین، آموزش آشنایی با انواع آتش و نحوه استفاده صحیح خاموش کننده های دستی به این امر مهم دست یافت.

وی با اشاره به لزوم وجود تجهیزات اطفاء حریق سالم و کارآمد در ساختمان ها،از عموم مسئولین ایمنی ساختمان های تجاری، اداری و ... درخواست کرد؛ ساختمان ها را با تجهیزات اطفاء حریق از جمله فایر باکس ، خاموش کننده های دستی، هوزریل و ...  مجهز کرده و انها را به صورت دوره ای مورد بررسی قرار داده و با اطمینان از کارکرد صحیح و مناسب تجهیزات، با نحوه استفاده صحیح از آنها آشنایی کافی داشته باشند که در لحظات اولیه بروز حریق بتوانند آتش سوزی را به سرعت مهار و از گسترش حریق پیشگیری کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر